ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > Smeltkegel knapt ipv buigt

Hallo allemaal, ik wilde vandaag voor het eerst gaan bakken in mijn tweedehands keramikos oventje. Helaas sloeg de killn sitter al na 2 uur rustig opstoken af. Kon het niet laten om toch te spieken. Ik zag dat het kegeltje geknapt was ipv na enkele uren te buigen. Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe dat kan? Ook was het kegeltje zwart. Is dat normaal? Groet, Renate

3 antwoorden

  • Nu voor de tweede keer een stook gedaan. Weer na 2 uur knapt het kegeltje. Heeft iemand dit ooit mee gemaakt? Wie kan het verklaren? Wat is er met die kegeltjes aan de hand. Kan ik misschien ook een andere soort kegel gebruiken dan de mini cone in mijn keramikos bovenlader. Dit zijn kegeltjes, heb ook wel eens rechthoekige staafjes gezien. Kunnen die ook in dit type oven?
    beantwoord
  • Renate,

    ik zou eens met keramikos bellen. Wellicht weten zij wat het probleem is en hoe je het kunt oplossen.

    Groet,
    Geert
    beantwoord
  • Heb ik al gedaan. Zij weten het ook niet. Nu na de derde stook, weer kapot. Ga straks een ander kegeltje proberen uit een ander doosje. Groet, Renate
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.