ALGEMEEN > Klei - algemeen > deksel op pot laten drogen

ik heb een vaas gemaakt met daarop een deksel. Hoe kan ik dit het beste laten drogen zodat het na het bakken ook weer goed op elkaar aansluit?

8 antwoorden

  • Plastic tussen pot en deksel en gewoon laten drogen tot de biscuit stook, zo nu en dan even een beetje aantikken, de deksel in de gaten houden zodat deze mooi in de pot aansluit om de vorm goed mee te laten drogen met de pot. Succes, groet, truus w.
    beantwoord
  • hoi truus,heb onderdaad al plasticfolie over de pot gedaan,daarop de deksel.Dus af en toe de deksel er af halen en nakijken tot alles droog is.bedankt voor de tip groetjes loes
    beantwoord
  • Ik laat het deksel gewoon op de pot drogen, zonder plastic tussen.
    beantwoord
  • En ook zo met deksel op de pot (zonder plastic) biscuit bakken
    beantwoord
  • Natuurlijk kan het drogen ook zonder plastic tussen pot en deksel, maar dit is afhankelijk van het droogstadium van de klei, zodat deze zich niet nog vasthecht aan de pot.Na een tijdje kan het plastic er tussen uit, en dan nog de vorm in de gaten houden zodat de deksel mooi aangesloten blijft.
    Zo doe ik het!
    groet,
    truus w.
    beantwoord
  • Ik droog zonder plastic en heb nog nooit gehad dat het desel zich vastzet aan de pot.... Bij bisquitbak laat ik ook het deksel op de pot.
    Groetjes.
    beantwoord
  • ik kan de vaas jammergenoeg niet met deksel erop bisquitbakken en ook niet glazuur daar is mijn oven niet hoog genoeg voor, kan wel apart naast elkaar dus,bedankt voor de raadgevingen, gr.loes
    beantwoord
  • Loes, wanneer de deksel tijdens het drogen vooraf aan de biscuit stook nog goed aansluit op de pot, dan geeft naast elkaar plaatsen met de biscuit stook heus geen problemen,ik heb het zelf ook los van elkaar gestookt en ging goed. Succes.
    groet, truus w.

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.