ALGEMEEN > Gebruiksaanwijzingen > handleiding ROHDE bovenlader typ TE43

Ik heb deze oven kunnen overkopen, maar zonder handleiding. Heb mijn twee eerst potjes willen bakken maar mislukt. Zou iemand mij kunnen helpen met de gebruiksaanwijzing van deze ROHDE?
ps: foto's in bijlage
dank Inge De Martelaere

Bijlagen:

3 antwoorden

  • Hier staat de handleiding voor de bedoelde oven.

    www.ctmpotterssupplies.co.uk/ControllerTC304.pdf

    Frans
    beantwoord
  • Beste Inge,

    Zoals ik kan zien op de grafische curve, heeft deze computer-ovenregelaar de mogelijkheid om in een aantal segmenten de tijd en temperatuur in te stellen.

    De R is het aantal graden per uur en de T is de temperatuur die je wenst.
    De lampjes gaan oplichten op het moment dat met de pijltjestoets je in het segment komt. Als het lampje bij R oplicht, dan stel je het aantal graden per uur in die je wenst.

    Stel je wil biscuit gaan stoken.
    Bijv met 120 graden per uur naar 600 graden (kwartssprong), en vervolgens sneller naar 990 graden. Oftewel: in 5 uur naar 600 graden is dus 120 graden per uur.
    De oven zal als je dit instelt in het eerste segment, in 120 graden per uur naar 600 graden gaan. Na die 600 graden kun je op een grotere snelheid (bijv 3uur) naar de toptemperatuur van 990 graden. In het daarop volgende segment stel je dan vervolgens in: R 330 en bij T 990.

    Hoe werkt het. Met de pijltjestoets die naar rechts wijst, ga je steeds naar het volgende segment.
    Met de pijltjestoetsen die naar boven en naar beneden wijzen, toets je de getallen in, voor zowel het aantal graden als de graden per uur.
    Een te hoog getal corrigeer je door met de pijltjestoets die naar beneden wijst, dit getal te verlagen. En andersom. Wijst zich vanzelf;)

    Overigens, sommige ovenregelaars gaan na de kwartssprong uit zich zelf naar die toptemperatuur van (bijv) 990 graden, in een door 't apparaat ingestelde tijd. Daar kun je dan niets aan veranderen. Ik weet helaas niet of dat bij deze ook zo is. Evenals het pendelen op toptemperatuur wat sommige (eenvoudige apparaten) ook al uit zich zelf een minuut of tien doen. Dat is dan even proefondervindelijk achter te komen wellicht.

    Maar hopelijk kun je iets hier mee, en heb je lang plezier van je oven!
    Hartelijke groet,
    Jeanine

    beantwoord
  • Hey Inge, heb volgende site gevonden maar is wel in het Duits...
    www.keramik-design-bs.de/.../tr305.pdf
    Hoop dat je hiermee verder kan.
    Groetjes en nog veel bakplezier :-)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.