ALGEMEEN > Glazuur - recepten, toevoegingen etc > Vervanger voor Alberta Slip

Ik heb een recept waar Alberta Slip in voorkomt. Kan iemand mij een vervanger noemen voor dit ingrediƫnt wat op de Nederlandse markt te koop is?

6 antwoorden

  • Kijk even onder trefwoord: Alberta slip
    http://oud.klei.nl/forum/o/4671/Amerikaanse%20recepten?nm=t
    beantwoord
  • Best secretariaat. Daar had ik al gekeken. Maar er wordt geen antwoord op mij vraag gegeven Dus, die blijft. Ik hoop dan ook dat er iemand is die het antwoord wel weet.
    beantwoord
  • Mieke, inderdaad, dat antwoord geldt ook voor mij. De vraag staat nog steeds open
    beantwoord
  • beantwoord
  • Hallo Lucien.
    Ik heb alles nog eens goed nagelezen. Ik beschik noch over Albany- noch over Albertaslip. Ik begrijp uit jouw eerdere antwoorden, waar je ook een vervangend recept geeft om Albany slip zelf te maken, dat ik, als ik vervangende grondstoffen gebruik, ervoor zorgend dat de Seger formule van het recept gelijk blijft, ik hetzelfde resultaat zal hebben. Klopt dat?
    beantwoord
  • Elly, het zeer moeilijk om via de Segerformule met alternatieve grondstoffen het Albany- of Alberta slib kloppend te maken. Het zijn net die kleine hoeveelheden die in de formule die het verschil maken. Echter kan je ook via bovenstaande site de Alberta slib bestellen. Hier in Europa beschikken we niet steeds over dezelfde grondstoffen als in de USA of Canada.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.