ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Magneetschakelaar Bentrup TC 605
Hallo, ik heb een Ve-Ka oven KvK50 met een besturing bentrup tc 605. Laatst wilde ik een stook starten en dat deed hij ook tot hij een temperatuur van 70° bereikte en een foutmelding f1 gaf. Manlief is al zover dat hij weet dat het aan een magneetschakelaar ligt. Er zitten er twee, en van één schakelaar staat die op nul. Hij kan hem niet op 1 zetten. Mijn vraag is nu of dat de schakelaar kapot is of is er iets dat wij fout doen? Niet te geloven dat je voor deze schakelaars de oven op zijn zijde moet leggen om zo aan de onderkant de plaat los te krijgen waar de schakelaars zitten.
4 antwoorden
-
Karen,
Is lastig om dat zo te zeggen wat er mis is. Het lijkt mij het beste hier iemand met verstand van elektrotechniek naar te laten kijken.
Groet,
Geert -
Karen, bel Toma in Volkel. Zij geven goede service en hebben verstand van zaken.
-
Karen, ik heb recentelijk goede ervaring opgedaan met Westeneng Ovenbouw.
Heb er laatst een nieuwe Bentrup ovenregelaar gekocht en nieuwe spiralen voor mijn Rhode oven.
Www.Westeneng-ovenbouw.nl
Groet,
Jeanine
-
Hetty, een ovenregelaar is iets anders dan een electromagneetschakelaar. De eerste stuurt de tweede aan. Voor dergelijke reparaties zou ik naar OBU gaan. Dhr Schouren is een electrotechnicus die dergelijke reparaties doet bij zowel industrie als bij de kleine keramist.
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.