ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Uitgedroogde sculptuur

Volledig uitgedroogde grote sculptuur in papierklei heeft door mijn toedoen een amputatie ondergaan.
De rand(zeg zaagsnede)heeft dikte van ongeveer 2,5 cm.
Wat is de ideale manier om verder te kunnen werken om later geen scheuren te krijgen.Eventueel tips om het toch wel abnormalere droogproces te laten verlopen.

2 antwoorden

  • Beste Chris,
    Bij andere vragen over reparatie is al vaker het voorstel gekomen om een scheur ,breuk of iets dergelijks te repareren met papierklei.... waarom zou je dat in deze situatie niet gewoon doen!Dat is een van de voordelen van papierklei ,je kunt het ook verwerken op /met "gewone"klei.De plaats op of aan het beeld waar gerepareerd moet worden eerst nat maken om dan te repareren met de papierklei.Er moet wel aanhechting mogelijk zijn of een goede rand op verder op te werken.
    Ik heb ooit een kapot biscuit gebakken werk gerepareerd met papierklei ,omdat het gewone klei was heb ik het werk enkele keren moeten bijwerken maar het uiteindelijke resultaat was goed.
    beantwoord
  • Dank je Sonja,je antwoord geeft de burger wat moed.Ook nu heb ik al enkele keren moeten bijwerken .
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.