ALGEMEEN > Diversen > Is dit mogelijk?

Voor een klant moet ik een babykamer maken volgens onderstaande foto.
Nu is mijn vraag, is het mogelijk om de motieven die op de frontjes zitten van klei, gips etc. te maken zoadat hier een gietvorm van gemaakt kan worden?
Zo ja, wie kan mij hier mee helpen? Alvast bedankt voor de reactie
Bijlagen:

4 antwoorden

  • Je kunt er een afdruk met klei van maken en deze bakken en dan heb je dus de vorm, hier kun je bijvoorbeeld klei ingieten en dat weer bakken en dan heb je dezelfde vorm als de frontjes nu hebben. Van gips zou ik het nooit maken omdat dit te zacht is als dat op een kast zit beschadigd het zo. Wel erg omslachtig en groot, waarom niet van hout maken???
    beantwoord
  • Je zult altijd met de krimp van de klei zitten en zodoende nooit deze motieven in dezelfde grootte van klei kunnen maken. Wanneer je dan ook nog je mal van klei maakt krijg je 2x krimp.
    Als je de motieven in kunt zepen zou je met gipsverband een gipsen mal kunnen maken en daarmee gipsen afdrukken.
    beantwoord
  • ik zal het nog even wat duidelijker uitleggen.
    De foto's zijn van internet uit America, ik kan dus geen afdruk maken van de originele ornamenten.
    Wat ik eigenlijk zou willen vragen is of dat het mogelijk is om aan de hand van de foto's een zo goed mogelijk kopie van klei te maken van de ornamenten.
    vervolgens kan dan van deze ornamenten een mal gemaakt worden welke ik dan kan gebruiken om de uiteindelijk ornamenten te maken.
    Ik wil de uiteindelijke ornamenten dan van epoxy maken, dit is goed te spuiten en heel sterk. Doordat de ornamenten erg dun zijn is het helaas niet mogelijk om ze van hout te maken.
    De kant en klare houten ornamenten die op internet verkrijgbaar zijn zijn vaak te grof en klassiek.
    beantwoord
  • Beste Bas, ik kan voor je eventueel (na een offerte) de gips mal maken. Het nadeel is, dat jij in de toekomst die niet meer kan gebruiken, alleen voor deze klant dan. (of wie weet). Ik werk zelf met mallen. Gr. Susan (Bij osn de mal is altijd de meerprijs. Bij individuele bestellingen het is lastig, maar wel mogelijk. Ik bedoel hiermee, dat de mal is vaak duurder als het eind produkt. Maar als je met een gips mal werkt, dan heb je geen last van bovenstaande problemen.)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.