ALGEMEEN > Diversen > een stevig bakje

Heb een zitbankje voor twee vrij zware figuren gemaakt van witte klei met 40% grove chamotte. Heb de onderdelen verticaal biscuit gestookt: onderplank, twee staanders en boven zitplank.
Resultaat: geen barsten en redelijk waterpas . Heb alle losse onderdelen nu geglazuurd. Kan ze nu op twee manieren aan elkaar maken: met dikke laag glazuur er tussen en dan 1030 graden glazuurstook of los stoken en na de glazuurstook met goede kit aan elkaar maken.Dat deed ik hiervoor. Wie heeft ervaring met het hechten door glazuurlaag? Tjalda

1 antwoorden

  • Hoi Tjalda, met glazuur vastbakken is heel goed mogelijk. Alleen kan het gebeuren dat je werkstukken onderling gaan glijden als je glazuur in de oven gaat smelten. Ik weet niet hoe je werk er uit ziet. Ik heb wel eens schoteltjes op elkaar vast willen bakken, recht boven elkaar , maar die zijn gaan schuiven. Na de stook waren ze muurvast aan elkaar gebakken, maar niet zoals ik voor ogen had haha. Maar misschien gebeurt dat minder snel met grove klei. Maar het hele zaakje kan dus gaan schuiven en glijden.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.