ALGEMEEN > Ovens > Wordt buitenkant té heet ?

Via internet wil ik een tweedehands PY-100 oven kopen van Pyrotec, op krachtstroom, die tot 1300 graden zou moeten kunnen. Nu heb ik mij laten zeggen dat de buitenkant van deze oven véél te het wordt bij hoog stoken.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

5 antwoorden

  • Hallo jozefien, how do you do? De vraag is natuurlijk: voor wat te heet? Elke keramiek oven wordt aan de buitenzijde heet. Je kunt er niet je hand tegenaan houden. Zolang dat niet gebeurt is er geen probleem. ik denk wel dat het verstandig is de oven een ruimte rondom te geven van ca 50 cm. Bij het stoken even de ruimte geven dus. Verder geen extra gevaar of probleem. Gerard
    beantwoord
  • Mijn oude Vingerlingoven (1200 graden) werd niet zo heet. Ik kon die nog wel aanraken, hoewel die natuurlijk niet tot 1300 ging. Maar deze Pyrotecoven is intussen verkocht, dus de hele vraag gaat weer over.
    We gaan bij nader inzien toch maar over tot de aanschaf van een nieuwe: joepie.
    beantwoord
  • Alvast gefeliciteerd. Ik zou me echter niet te veel zorgen maken over de hitte van de buitenkant. Weet je je al wat je wilt? Gerard
    beantwoord
  • Ik heb een Patriarch 4 besteld bij Arti. 1280 graden, 55 liter, verder geen toeters en bellen. Als die een jaar of vijftien mee wil blijven werken ben ik tevreden, dan ben ik 75. Prima zo.
    beantwoord
  • Proficiat en Veel plezier er mee! Ziet er goed uit.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.