ALGEMEEN > Diversen > KLEI kan dat digitaal in PDF?

Sinds een paar jaar woon ik in het buitenland en ontvang KLEI zonder mankeren. Het is een geweldig blad waar ik met veel plezier vaak in blader en lees.
Nu het abo verdubbeld is voor abo's in het buitenland - een terechte verhoging - zit ik me te bedenken dat het wellicht een goede zet zou zijn het blad digitaal ter beschikking te stellen. Dat heeft een aantal voordelen denk ik. Een daarvan het verzenden van het blad kan indien de abonnee dat wil achterwege blijven - nabestellen kan ook digitaal - sneller bij abonnee's in het buitenland. Zelf ben ik best bereid dezelfe abo prijs te betalen, zoveel vind ik dit blad echt wel waard. Dat versturen is voor beide partijen een nadeel. Voor mij komen evenement aankondigingen soms als mosterd na de maaltijd.

9 antwoorden

  • Heel goed idee.
    beantwoord
  • Nog een kleine aanvulling.
    Ceramics art daily heeft sinds kort ook diens tijdschrift digitaal beschikbaar. Dat schijnt een boost gegeven te hebben aan het aantal mensen dat ze daarmee bereiken.
    beantwoord
  • Dit is een punt van aandacht en we komen hier later op terug.
    Mvg Yoka
    beantwoord
  • Helwmaal mee eens. Ik woon ook in het buitenland en heb Klei en de Libelle die bij mijn moeder worden bezorgd. Libelle heeft voor 'gewone' abonnees de (gratis) optie het blad ook digitaal te lezen met een app en dat werkt perfect voor mij. De actualiteiten kan ik even digitaal bekijken en daarna lees ik het blad nog eens op mijn gemak als ik weer eens in NL ben geweest.
    Als Klei zoiets zou bieden zou het erg fijn zijn. Het papieren blad laten opsturen naar het buitenland vind ik te duur en als je toch niet in NL woont hebben de actuele zaken als exposities toch niet zo veel nut.
    beantwoord
  • Geweldig idee. Ik heb ook flink nagedacht i.v.m. de nieuwe prijs.
    Groet, Inez
    beantwoord
  • Ik woon slechts een paar kilometer over de grens maar vind een verdubbeling van de abo wel heel wat! Vergeleken met de Neue Keramik in Duitsland kan Klei daar nog echt niet aan tippen... Denk er dus over om het abonnement beĆ«indigen. Vind een digitale abo ook niets, wil graag mooie foto's zien en bewaren!
    Dit is dan mijn reactie hierop...

    Groeten Ginie
    beantwoord
  • Het probleem bij versturen naar het buitenland is: als ik vanuit nederland een tijdschrift of boek naar buitenland stuur, dan betaal ik daar 9,45 euro voor. Duitsland echter heeft speciale goedkope tarieven voor boeken en tijdschriften, daar zijn de verzendkosten euro 3 naar buitenland. Ik denk dat dat het probleem is voor het blad klei, om naar buitenland te versturen. Om die reden zit bijv. neue keramik veel gunstiger dan het blad klei. Gr ed
    beantwoord
  • De hoge verzendkosten zijn inderdaad de redenen dat het abonnement buitenland is verhoogd. De verhoging is in een brief aan de buitenlandse abonnees uitgelegd. Het versturen van een jaarabonnement naar het buitenland kost KLEI 6 x 9,45 = 56,70!
    Mvg Yoka
    beantwoord
  • Dan laat ik het blad maar noodgedwongen naar een vriendin sturen!

    Groeten Ginie
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.