ALGEMEEN > Atelier/werkruimte > Tegel sierstrip klaar!

Na maanden heel hard werken ligt de nieuwe vloer met zelfgemaakte sierstrip er eindelijk in! Hij moet alleen nog gevoegd worden en dan kan het atelier weer gevuld worden met kasten en spullen :)
Bijlagen:

8 antwoorden

  • Jill, ik vind het een ingetogen, fraaie sierstrip. Ziet er professioneel uit. De combinatie met de donkere tegels vind ik trouwens ook mooi;)

    Groet,
    Jeanine
    beantwoord
  • Inderdaad heel mooi - tegelijkertijd klassiek en modern. Gefeliciteerd met dit success!

    Heb je de (donkere vierkante) tegels ook zelf gemaakt?
    beantwoord
  • Dank jullie wel :) Nee hoor de donkere tegels zijn gewoon gekocht. Ik heb alleen de sierstrip zelf gemaakt. De planeten, de windrichtingen en de dierenriem tekens zijn er in afgebeeld.
    beantwoord
  • Ziet er mooi uit. Nu hoop ik wel dat je deze sierstrip hebt uitgevoerd in steengoed klei op steengoed temperatuur gebakken. Aardewerk slijt veel sneller dat standaard vloertegels.
    beantwoord
  • Hoi Michel,
    Uiteraard anders heb ik over een paar jaar geen (hele) sierstrip meer ;)
    Ik ben nu met het leukste gedeelte bezig NOT het voegen pfff fijn monniken werkje is dat...
    beantwoord
  • De voeg erin vegen met een rubber loomer (van de draaischijf) en het klusje is zo geklaard. Even een beetje laten opstijven en met een droge doek nawrijven. Volgende dag met een natte doek nog eens nawrijven.
    www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Nou.. dat ben ik nie helemaal met je eens Michel.

    Men moet vooral goed lezen wat er op de gebruiken aanwijzing staat denk ik, want ik heb gekozen voor een speciale "waterdichte voeg" en als je die pas de volgende dag van de sluier wilt ontdoen kun je je lol op ;) Deze moet in dit geval al na een uur worden verwijderd. Ik heb het voegen met een voeg spaden gedaan, want als ik de ruimte met een lomer had moeten doen was ik waarschijnlijk volgende week nog bezig geweest hi hi Maar wel een goed idee voor bijv kleine oppervlaktes.

    De vloer is helemaal klaar en ik ben erg tevreden met het resultaat!
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Ziet er erg goed uit! Heel mooi geworden!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.