ALGEMEEN > Diversen > Japanse keramiek

Vraag: de Japanners hadden het gebruik gescheurd/kapot porselein te repareren met goud, omdat de 'wond sterker wordt en gezien mag worden'. Ik wil hier meer over weten maar heb geen idee wat de naam van dit gebruik is vraag is van een van mijn oud-cursisten, ben zelf ook benieuwd. Iemand een idee? Groet, Lies
gevraagd

5 antwoorden

  • Wat u beschrijft is te vinden op wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Kintsugi
    beantwoord
  • Ook leuk met raakvlakken is wabi sabi. Op youtube staat een leuke docu van de bekende engelse documentaire maker, theroux geloof ik dat hij heette. Waarin hij opzoek gaat wat wabi sabi nu precies is.
    beantwoord
  • Ik heb een repair-kit gekocht en al veel servies gelijmd. Het wordt er vaak mooier van.
    New Kintsugi Gold Repair Kit
    Bovenstaand de naam waarmee je het via internet kunt vinden.
    Veel plezier er mee.
    beantwoord
  • Je kunt ook goud poeder of bladgoud mengen met twee componenten epoxy, geeft een fijnere afwerking dan de repair kit van Bison.
    beantwoord
  • Je leert iedere keer weer van deze site,had er nog nooit van gehoord maar het is zeker een mooie oplossing en het kan je werk zeker verrijken.
    Bij de tentoonstelling eind vorig jaar in de Tiendschuur waar Raku keramisten hun werk lieten zien was er een Duitse keramist,Martin Minderrmann die ook zoiets doet maar dan is het zijn keuze zeg maar waar de streepjes komen,ook heel mooi.
    Bijlagen:
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.