ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > compressor met airbrush mogelijkheid

Wie kan me adviseren bij de aankoop van een niet al te dure compressor, waar ik een airbrush op kan aansluiten?

6 antwoorden

  • Ik gebruik daar zelf een compressor voor die geschikt is voor airbrush, met 1 cilinder. Gewoon bij een winkel die online dit soort artikelen verkoopt. Heb er wel een tankje bij aangesloten om te zorgen dat ik een continu druk heb.
    beantwoord
  • Ik heb een soortgelijke als de Werter 108 met een 2,5 liter tankje. Ideaal als je soms wat moet spuiten. Ik gebruik het zelf om oxides te spuiten en soms om transparante glazuur te spuiten. Mooi voor de kleine hoekjes.
    beantwoord
  • Ha Marcel, kan je met die Werter 108 ook meer of groter werk spuiten? En wat moet ik me voorstellen bij een extra tankje? Hoe/waar sluit je die dan op aan?
    beantwoord
  • Hey Pau. Je kunt groot werk spuiten alleen is de opbrengst van de spuit niet zo groot. Het is normaal om te airbrushen, daarvan moet je ook uitgaan. Als je groot werk dekkend wil spuiten, zul je een grotere spuit/compressor moeten gebruiken. Op de tank zitten vaak voetjes waarop je de compressor op kan monteren. De tank monteer je tussen de spuit en compressor. Op de tank heb ik weer een drukregelaar gezet om de spuit van de juiste druk te voorzien.
    beantwoord
  • Ik gebruik al jaren een Ferm compressor uit de bouwmarkt voor zowel airbrush als "groot" spuitwerk.Prijs indertijd: 95 euro. Bij de airbrush wel zorgen voor een goed reduceerventiel met waterafscheider.Het geluidsniveau maakt 'm wel ongeschikt voor huiskamergebruik.
    beantwoord
  • Dat is ook de rede waarom ik een airbrush compressor heb. Hij is best wel stil maar ook compact. Voor het grotere werk gebruik ik zelf ook een grotere compressor.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.