ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > kent iemand de Shimaden autom SR-300?

ik zoek contact met iemand die stookt met een OBU S60 879 met een Shimaden automaat SR-300; er is nergens meer een handleiding te vinden(zelfs niet in Japan!).
alle info is welkom.
Bijlagen:

4 antwoorden

  • Al contact gehad met OBU Electrowarmte? www.obuelectrowarmte.nl

    Kijk ook op:
    http://oud.klei.nl/forum/o/3623/standen%20of%20tijden%20op%20SR-300%20voor%20biscuit?nm=t

    http://www.circuitsonline.net/forum/view/117826
    beantwoord
  • Ja, van OBU wel een summiere aanwijzing gekregen.Vanuit Japan bericht dat ze er geen gebruiksaanwijzing meer van hebben, ze voeren dat model al 30 jaar niet meer.
    Heb nu bij Knopsclay een temperatuurmeter besteld om het proces te kunnen volgen en zelf een paar stookprogramna's op te stellen. Gisteren voor het eerst een biscuitbrand gedaan, duurde de eerste vijf uren voordat er enige rode gloed ontstond.Denk dat die 'automaat' eigenlijk alleen maar fungeert zoals de smeltkegel in een Kilnsitter.
    Ik ben geïnteresserd in het verloop van de temperatuur als ik de pendelknop verdraai.
    Hoop dat met die temperatuurmeter te achterhalen. Ik zal t.z.t. Mijn ervaringen hier droppen t.b.v. anderen want die ouwe OBZ oven is nog goed te gebruiken, goede kwaliteit.
    beantwoord
  • Vandaag een temperatuurmeter met thermokoppel van Knopsclay ontvangen, €86.
    Nu kan ik m.b.v. De pendelschakelaar zelf uitvlooien hoe de temperatuur zich ontwikkelt en zo een paar stookprogramma's opstellen. De Shimaden automaat benut ik dan alleen als een soort 'Kilnsitter voor de eindtemperatuur.'
    beantwoord
  • De Shimaden SR-300 is geen programma regelaar, alleen een aan uit regeling, het is normaal dat er pas na een paar uur gloed in de oven komt,naar mate de simmerstate hoger wordt gedraaid, zal de oven sneller warm worden (rode gloed).
    Maar bij het opstoken van biscuit stook is langzaam opvoeren beter, zal er minder breuk zijn.
    U kunt overwegen een programma controller te plaatsen, of de SR-300 te vervangen door een digitale regelaar, met digitale aanwijzeging,
    maar dat is dan ook maar een aan uit regelaar.

    Met vriendelijke groet,
    John Schouren.
    OBU electrowarmte
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.