ALGEMEEN > Diversen > Ring plakt aan metalen rekje


Hoe voorkom ik dat het glazuur van mijn ringen en kralen en hangers aan het stafje(metaal)van het sieraden rekje tijdens stoken?
Ik heb gehoord dat ik wax resist op het plekje waar de ring het metalen stafje aanraakt kan stippen? Is dit correct? Zijn er andere mogelijkheden om dit te voorkomen?
Kan ik de wax resist ook onder kleine werkjes stippen waar de triangels het glazuur aanraken?
gevraagd

5 antwoorden

  • Wax resist gaat reeds op 250°C wegbranden en is dus geen optie. Je kan de staafjes wel in Aluminiumoxide drenken ( met Arabische gom ) en laten drogen. De kralen er voorzichtig over schuiven zonder de coating te beschadigen.
    beantwoord
  • Het kan ook helpen om dunner te glazuren in de buurt waar de kraal of ring het metaal raakt.
    beantwoord
  • Bedankt voor de snelle antwoord!
    beantwoord
  • En de aluminium oxide en de Arabische gom 1:1 mengen?
    beantwoord
  • Droog gewicht ? Arabische gom moet je wel eerst in water oplossen. Hoeveel water ? Gietbaar. Aluminiumoxide mengen met water tot een romige massa. Daar een scheutje gom bijvoegen om het verpoederen tegen te gaan. Net zoals met een stelmiddel. Dit hangt totaal af van de samenstelling van het glazuur. Ondervinden is de boodschap.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.