ALGEMEEN > Stoken > kleine onderdelen; in zand leggen?

Hallo, ik ben een hele verze beginner, heb wel al wat dingetjes uitgeprobeerd in mijn oventje zoals een bord een beker en heb wat glazuurproefjes gemaakt maar ik wil voornamelijk kleine porseleinen poppen maken, inmiddels heb ik mijn poppetjes gegoten en alles zou de oven in kunnen maar nu vroeg ik mij af of er ook een zand of ander materiaal is waar ik de poppen armpjes of beentjes in zou kunnen leggen of zelfs kleine onderdelen in een klein hoopje kan steken? Ik heb wel aluminiumhydraat, is dat een optie?

10 antwoorden

  • Hallo Miranda. Wat is de rede waarom je het op zand wil leggen? Ben je bang dat het kapot gaat?
    beantwoord
  • Nee ik heb al een keertje een paar poppen geprobeerd" we praten over armpjes van een cm of 4 bij 5mm en ook erg dunne beentjes" daar had ik er een aantal van op triangels gelegd en die waren dus vast gaan zitten aan de triangels.
    beantwoord
  • Het gaat mij er ook om, als ik later die op die voetjes met glazuur schoentjes aanbreng dan zou het handig zijn als ik ze rechtop in zand zou kunnen steken .... maar ik bedenk mij nu net dat dat weer lagere temperaturen zijn waardoor ze dan waarschijnlijk wel probleemloos op een triangel kunnen rusten; toch?
    beantwoord
  • Op kaolien poeder of mulliet poeder leggen.
    beantwoord
  • Ik ga het morgen weer proberen... ik heb ook nog wat koffiemokken en een bord gemaakt dus dat is weer spannend, voor mij dan. En oeiii! Dat wachten tot de oven open mag zeg :-) In ieder geval bedankt voor de tips; blij dat ik dit forum heb gevonden. Groeten Miranda
    beantwoord