ALGEMEEN > Klei - Porselein > diverse kleuren gietklei

Ik heb in de gaten dat hier waarschijnlijk niet zo veel poppenmakers mee lezen maar ik zit al twee avonden zonder resultaat te zoeken op internet dus ik vraag het maar. Weet iemand een adresje/webshop die diverse kleuren gietklei voor poppen verkopen?

7 antwoorden

  • Gietklei door-en-door kleuren is kostbaar en niet nodig.
    Je kunt door kleine hoeveelheden witte gietklei in te kleuren met bodystains gekleurde gietklei maken voor de buitenlaag van het gietwerk.
    Je giet dan eerst de gewenste kleur in de mal en giet dat er vrijwel meteen weer uit.
    Onmiddellijk hierna giet je met witte gietklei de eigenlijke kleihuid op de gebruikelijke manier.
    Je kunt zó zelfs delen verschillende kleuren geven door de binnenkant van de mal in te kwasten met verschillen de kleuren.
    Bodystains zijn in iedere redelijk gesorteerde keramiekwinkel te koop.
    Succes!
    beantwoord
  • Oh hey wat een goede tip Frans, daar ga ik zeker wat mee doen. Ja normaal gebruik ik seeleys gietklei of ik neem eens wat over van anderen die stoppen met de hobby. Maar op moment ben ik niet te stuiten en drijgt me voorraad op te raken dus ik zoek nu een adresje in NL of ik moet al op zoek gaan naar een goed recept. Maarja dat laatste moet ik dan ook weer een goede mixer voor aanschaffen dus dat liever nog even niet.
    beantwoord
  • Het mengsel door een fijn zeef halen volstaat.
    beantwoord
  • Ja zeven doe ik eigenlijk altijd wel voor ik het gebruik, ik haat luchtbelletjes :-) maar als ik recepten lees staat er vaak bij dat het uren staat te mixen en daar heb ik geen materiaal voor. Iemand enig idee waarom het mixen zo lang moet?
    beantwoord
  • Dat is geen mixen maar waarschijnlijk wordt hier droog of nat malen mee bedoeld.
    En (écht) zeven doe je om klontjes te verdelen en grotere partikeltjes te verwijderen.
    Soms is het eenvoudiger dan je denkt!
    beantwoord
  • OK, thanks voor de opheldering. Ja ik ben net een spons hoor ik lees op moment alles wat ik tegen kom over porselein en klei en pigmenten enz. Ik had ook een potje gietklei, zonder naam of merk er op en laat het resultaat nu een prachtige blauwe porselein zijn. En tsja ik zie geen verkoop adressen dus ik wil nu gewoon leren hoe ik zelf kan kleuren en experimenteren
    beantwoord
  • Vandaag het oventje weer vol gestapeld, er kon nog net 1 kerstbal tussen. Morgen gaat hij aan en omdat ik zo vreselijk ongeduldig/nieuwsgierig ben heb ik voor morgen veel tuinklusjes bedacht :-)
    Bijlagen:
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.