ALGEMEEN > Diversen > Design Academy student zoekt oven(tje)

Lieve klei - en ceramiek liefhebbers in de omgeving Eindhoven,

Het komende halfjaar mogen wij op mijn opleiding twee dagen per week werken aan onze fascinatie. Ik heb besloten dat ik graag wil kijken in hoeverre ik de samenstelling van klei / porselein kan veranderen, en welke effecten dat op zou kunnen leveren. Dit doe ik door o.a te kijken naar de scheikunde achter de materialen en met veel experimenten. Zo zou ik ook met klei uit de omgeving van Nijmegen willen werken of met vreemdere toevoegingen.

In de workshop van onze school is dat echter niet mogelijk. Er is hier geen afzuigkap, dus andere materialen toevoegen dan de algemene klei, is niet toegestaan. Ik ben echter vastbesloten dit project door te zetten.

Nu ben ik dus op zoek naar een oven(tje), die ik zou mogen gebruiken. Is er iemand in de buurt van Eindhoven die mij misschien zou toestaan zijn of haar oven te gebruiken, dan wel misschien eentje te lenen? Of als iemand een goede tip, locatie of contact heeft? Het gaat over een paar maanden, maximaal tot de kerst.

Een vergoeding, chocolade, een hele lekkere taart of iets anders als bedankje is hier natuurlijk deel van!

Ook als jullie tips voor me hebben op het gebied van de scheikunde en samenstelling van klei / porselein, dan hoor ik dat heel graag! Ik weet nog niet veel en nu schijnt het dat het hier op klei.nl overloopt van de experts.

Ik hoor het graag van jullie, het zou me heel erg helpen. Alvast bedankt!

Groeten, Pauline Wiersema
gevraagd

2 antwoorden

  • Ik begrijp dat je wilt experimenteren met de samenstelling van klei. Je hebt niet aangegeven op welke temperatuur je wilt stoken omdat dit nogal cruciaal is als je een oventje stookt of als je mee wilt stoken met andermans stook.
    Die taart klinkt overigens wel aardig.
    Ik heb een laboratorium oventje beschikbaar/te koop, maar dat wordt gestookt op lichtnet en gaat niet hoger dan 1150 graden. De verwarmingselementen zijn daar geïntegreerd in de want zodat reducerend stoken of aanwezigheid van vreemde gassen en materialen geen schade aan de spiralen zal geven.
    Ik zit in Eindhoven (800 meter van de Design Academy).
    Neem als je wilt maar contact op www.michelkuipers.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.