ALGEMEEN > Glazuur - problemen > schrumpf glazuur over engobe

enige tijd geleden maakte ik deze schildpad van witte creaton 474 klei. biscuit stook op 1020. Bedacht later dat een zwarte ondergrond beter was, bewerkte het schild met sinterengobe met 20% zwarte pigment (recept L. Tinck) en de rand met glanzend zwart. Daarna een witte schrumph glazuur voor steengoed temperatuur (ben dat recept kwijt )weet nog dat ik 50 % magnesite erin verwerkte.Misschien te veel? Gestookt op 1240 en.......kon de glazuur na afloop er zo als witte poeder af vegen!! Wil nu nogmaals stoken.
Wil nu een recept gebruiken dat ik las op het Forum, nl 70 % nepheline syeniet, 25 % magnesite en 5 % ballclay. Mijn vraag is nu: pakt dit wel op de zwarte engobe, of moet ik iets toevoegen aan het recept, of eerst iets over de engobe smeren?
Schilpadje moet 3 oktober naar een dieren-tentoonstelling!! Samen met molletje, egeltje en varkentje.
Hoop dus snel op reakties. b.v.d. Tjalda
Bijlagen:

1 antwoorden

  • Dit laatste recept heeft meerkans op slagen ( 50% magnesite is zeker teveel en werkt als antiflux). Deze vorige laag zo goed mogelijk verwijderen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.