ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > vloeiende en kleurige glazuren.

Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje wat betreft glazuren.
Ik heb wat dingen gezien die ik mooi vind en graag zou willen uitproberen.
Ik heb inmiddels heel internet al afgezocht en ben zaelf ook al flink aan de haal geweest om proeven t emaken maar toch snap ik het niet helemaal.

1. hoe kan ik glazuren op deze manier laten vloeien? zo mooi dik met druppels.

2. de kleur overgangen.... zijn dit kant en klare glazuren of zijn dit recepten en hoe zou ik evt een soort gelijk resultaat kunnen krijgen?

3. de roze met veel kleuren.. is dit gewoon maar een beetje dik laagje op laagje met verschillende kleuren?
Bijlagen:
gevraagd

5 antwoorden

  • Niemand die mij opweg zou kunnen helpen? :-)
    beantwoord
  • Hallo Jelke,

    Kwestie van uitproberen..... Weet niet of je beschikt over alleen botz glazuren, of dat je ook gietglazuren hebt? Maak teststrookjes en probeer het e.e.a. uit. Als je twee of drie lagen botz of spectrum, of andere merken glazuren hebt, en er als laatst een botz plus overheen doet krijg je ook verrassende resultaten.
    Hopenlijk ben je bekend met de botz plus, zo niet, kan ik je op dit moment geen nummer doorgeven van dit spul, zit bij mijn dochter in Maleisiƫ.

    Succes, groeten Ginie
    beantwoord
  • Duncan : Keramik Kraft
    beantwoord
  • ok, dus ik neem aan dat dit vooral met kant en klare glazuren kan. ik ga zelf ook nog wat uit zitten te vogelen

    Bedankt bijde en mocht ik het resultaat behalen zal ik deze hier op plaatsen!
    beantwoord
  • Ja, zou leuk wezen als je t.z.t. iets op het forum plaatst!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.