ALGEMEEN > Glazuur - recepten, toevoegingen etc > Grijsblauw glazuur

Hallo,
Heeft er iemand een recept voor een grijsblauw glazuur voor 1250°.
Groetjes en bedankt voor eventuele suggesties. Diana

11 antwoorden

  • Diana,
    voor een snel en goed resultaat kan je vertrekken vanuit een basisglazuur ( transparant of dekkend, glanzend of mat ) en er een pigment aan toevoegen, bv. Ferro Instant Color 250 946 of 250 950.
    beantwoord
  • Dag Lucien, dat ga ik eens proberen . Bedankt Groetjes Diana
    beantwoord
  • Ik heb even meegelezen en het lijkt mij ook wel wat om dit te proberen. Waar kan ik dit pigment kopen? Vond alleen buitenlandse websites. Groetjes Dianne
    beantwoord
  • Kleurpigmenten zijn bij elke leverancier te koop. Daar zal zeker een grijs pigment bij zijn.
    beantwoord
  • Niet elk grijs pigment is geschikt en niet elke leverancier heeft de pigmenten die ik heb opgegeven.
    beantwoord
  • Ik had een glazuurproef gedaan met de grijze stain (1350 Celcius max) van keramiekos, code PM150B. Deze stain had ik met verschillende procenten (2,4,6,8 %) door een transparante glazuur gemengd en zo getest op 1260 C op royal porcelain klei stalen. De testen kwamen allemaal grijs blauw uit, de een iets intenser blauwig dan de ander. Misschien is dit wat je zoekt.
    beantwoord
  • Ilona, je kan aan Keramikos vragen wie de fabrikant is.

    Ferro 250 942, 250 946, 250 950 en 250 955. allen grijstinten en bruikbaar tussen 1300 en 1350°C.
    beantwoord
  • Na het eindejaars verlof eens proberen bij leveranciers waar de verschillende pigmenten te koop zijn. Alleszins bedankt voor de reacties , Van zodra ik de resultaatjes heb zet ik hier eens foto's op, spannend! vele groetjes Diana
    beantwoord
  • de pigmenten van Keramikos zijn oa van Rhenania, R 150. En ja altijd vragen tot welk toptemperatuur een pigment geschikt is. De meeste zijn geschikt tot ca 1300 graden, sommigen tot 1400 graden of enkelen slechts tot ca 1100 graden. Voor deze bijbehorende info kun je terecht bij elke pigment leverancier.
    beantwoord
  • Bedankt allemaal, hier kom ik wel verder mee.
    beantwoord
  • Prachtig dat samen zoeken naar oplossingen!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.