ALGEMEEN > Ovens > Bentrup TC40 geeft geen SKIP optie

Dag kleiers, ik heb een 2e hands VE-KA kvk70 van iemand overgenomen met Bentrup Tc40 besturing.
In de gedownloade handleiding van de besturing staat dat je bij glazuurstook de stookcurve A op vollast kunt zetten door de optie SKIP te kiezen (in plaats van met temp van bijvoorbeeld 160 graden per uur naar 580 graden).
Die optie ontbreekt bij mij. Iemand enig idee?
Ik merk overigens dat als ik hier 480 (hoogste waarde) kies dit in de praktijk betekent dat de oven na enige tijd op vollast gaat draaien- misschien gaat het sowieso niet sneller en is dit de maximale snelheid van deze oven?
gevraagd

3 antwoorden

  • Beste Ton. Misschien even wat verklaren. Naar mijn mening is "vollast" dat je oven op maximaal stookt. Dat wil zeggen dat de spiralen continu aan staan. Normaal is het zo dat je een stookschema hanteert dat bijvoorbeeld 100 graden per uur stookt. Je spiralen gaan dan zo aan dat ze de 100 graden verdelen over een uur. na tien minuten: 16 graden. Na 20 minuten 33 graden. Hiervoor gaan de spiralen maar af en toe aan om te zorgen dat ze die temperatuur halen. Bij "vollast" stookt de oven zo snel als mogelijk, dat zal misschien in jou geval 250 graden per uur zijn, leeg? Dat betekend dus dat na +/- 2 uur je oven op 580 graden is.
    Dan je Bentrup Tc40, dit is een controller die bij elke oven gebruikt kan worden. 480 graden per uur geld dus in het algemeen en niet specifiek voor jou oven. De SKIP functie komt trouwens na de 480 graden instelling (volgens de handleiding).
    Tot zover!
    beantwoord
  • Misschien als je de waarde 9999 invoert, komt er automatisch skip te staan.
    beantwoord
  • Beste Trees. Bij de TC 40 kunt je alleen maar vaste waardes ingeven.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.