ALGEMEEN > Diversen > schimmel op wax resist

Ik heb al een hele tijd niet met wax resist gewerkt en de wax resist die ik nog heb staan heeft nu schimmelvorming bovenop.
Kan ik de resist nog wel gebruiken, of moet ik het maar wegmikken e nieuwe kopen? Of... kan ik de bovenste laag er af halen en de rest nog wel gebruiken?

5 antwoorden

  • Is nog best bruikbaar. Enkele druppels Dettol bijvoegen tegen schimmelvorming. Je kan wax resist ook aanlengen met water, wat ik steeds doe. Werkt vlotter en blijft even efficiënt.
    beantwoord
  • Dank je Lucien.. ik ga even op zoek naar Dettol ;)

    Wat het water betreft.... het is toch was? dat mengt dan toch niet met de resist?? Of heb ik het nou helemaal mis..
    beantwoord
  • Karin, een emulgator maakt dat water zich met was kan verbinden ( om het eenvoudig uit te drukken ). Zelfde principe gebruikt men voor het maken van huidcrème ( daarin heb je 2 types; water in olie en olie in water ). Je kan dus zeker er wat water aan toevoegen. Doe het stapsgewijs en zie welke verdunning het best geschikt is. Je penseel eerst even in zeepsop dompelen en uitknijpen. Na elke werkpauze, het penseel in zeepsop zetten. Uitspoelen met wasbenzine.
    beantwoord
  • ik snap het Lucien. Ik ga het proberen. Dank je voor de tips :)
    beantwoord
  • even terugkomend op..... het was toch een kwestie van RIP voor deze was resist. Niks meer mee te beginnen. Ik heb de plastic flex afgesneden, maar de resist was een soort korrelig rubber geworden. Misschien werkt een en ander wel als het niet zo lang heeft gestaan als bij mij het geval was ;)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.