ALGEMEEN > Techniek > productieproces

Kan iemand mij vertellen hoe je potten in klei moet maken, en wat het productieproces van klei is?

3 antwoorden

  • Hallo, ik zou je aanraden om eens een bezoekje te brengen op de opendeurdagen van de akademies waar ze keramiek geven in avondschool. Je kan potten maken door ze te draaien, met worstjes klei opbouwen, met plakken, klei gieten, klei in vormen duwen, enz... Misschien eens gaan zien op mijn blog, ik ben nog studente keramiek in Deinze http://blog.seniorennet.be/spelendevormen/
    Je mag mij altijd vragen hoe ik iets heb gemaakt, geen probleem.

    De klei koop je in pakken of emmer, deze klei moet wel gebakken worden.
    beantwoord
  • Hoi Amelie,

    Ik zou toch echt ook aanraden om ergens een aantal lessen te gaan volgen.Bij klei komt het een en ander kijken en basis info is toch wel een beetje een must.
    Met de andere tips kun je al heel wat maar klei moet ook op een speciale manier drogen anders kan het scheuren, het kan niet tegen vrieskou en tocht en zo zijn er nog wel een aantal dingen die beter zijn om alvast te weten voordat je aan een project begint.

    Wil je handvormen of achter de draaischijf zitten...

    Veel plezier
    Neem een kijkje op mijn site www.suuskeramiek.com
    Groetjes suus
    beantwoord
  • Ik zou eerst eens willen weten wat je precies wilt weten en waarom, wil je zelf gaan pottenbakken of moet je een werkstuk maken over pottenbakken.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.