ALGEMEEN > Ovens > Ovenplaat

Als beginnende keramist heb ik een werkstuk biscuit gebakken, daarna geglazuurd met Botz glazuur, vervolgens het werkstuk op triangel geplaatst. Tijdens het bakken is het werkstuk van de triangel gevallen en dus nu plakt die aan de Ovenplaat. Wat kan ik nu het beste doen zonder al teveel schade aan te richten aan de Ovenplaat en als er nog glazuur op de bodem zit hoe krijg ik die verwijderd. Voor alle duidelijkheid ik bedoel met Ovenplaat de bodem van de oven.

5 antwoorden

  • Ovenplaat en de bodem van de oven zijn twee verschillende dingen. Wanneer er glazuur op de oven bodem is terecht gekomen en je deze wilt verwijderen, zal er waarschijnlijk een stuk van de ovenbodem mee komen, aangezien het om een zachte steensoort gaat. Er is een cementsoort te krijgen bij silex waarmee je waarschijnlijk het gat mee kunt dichten. Ik zeg waarschijnlijk omdat ik hetzelfde probleem heb en het cement pas heb aangebracht. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit.Hij is te gebruiken tot 1550 graden.
    beantwoord
  • Even voor de duidelijkheid. Zit het vast aan de bodem van de oven zelf, of aan een losse plaat ?
    beantwoord
  • Maria, zie trefwoorden : Ovenplaat beschermen
    beantwoord
  • Maria, gebruik de volgende keer een ovenplaat en smeer daar ovenplaatbeschermer op. Da's veel beter voor je oven in geval dat het nog eens gebeurd.
    beantwoord
  • dank je ga ik zeker doen, het was dus op de bodem Els, lesje geleerd maar gelukkig valt de schade mee
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.