ALGEMEEN > Klei - algemeen > nopjes in porcelein

Hallo, ik heb hier nog een moeilijk experiment. Ik wil in een malle (ronde,kleine) bolletjes porcelein aanbrengen met spuitje en eventueel zoals een spinneweb een tekening met porcelein spuiten, heel voorzichtig zodat het niet doorloopt en dan een beetje laten drogen en dan de vorm gieten zoals gewoonlijk, zou dit lukken, heeft iemand daar ervaring mee want ik denk als ik de tekening zou maken als de vorm uit de mal is, alles er terug gaat afvallen?
Kun je met latex uitsparingen maken in een mal?

4 antwoorden

  • ik heb een boek waar een dergelijke werkwijze in beschreven staat, ik moet het nog even opzoeken, maar het is misschien handig dat ik eventuele scans van deze naar je mail, anders wordt het zoveel hier.
    beantwoord
  • Dat zou zeer vriendelijk zijn, want als er geĆ«xperimenteerd wordt, dan ben ik van de partij, dat doe ik graag en als het lukt, ben ik supertevreden.
    beantwoord
  • Ik heb een mail naar je gestuurd met een scan van de bladzijde.
    Voor mensen die ook interesse hebben, het boek is: Decoreren en glazuren van Jo Connell, uitgegeven bij Cantecleer en isbn 90-213-3297-3.
    beantwoord
  • Hallo, ik heb dat boek ook gekocht, daar staat heel veel informatie in, vooral de werkwijzen zijn goed beschreven, bedankt voor de tip. Ondertussen heb ik al verschillende testjes gedaan. Bij gietklei komt er wel de tekening mooi uit maar de kleilijntjes liggen er niet op, maar deze ga ik nu inwrijven met koperoxide en een glazuur over spuiten.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.