ALGEMEEN > Klei - Porselein > recept paperclay porselein

Beste mensen, ik heb veel resten van gedroogde porselein bewaard en zou graag weten hoe ik hier een mooie (vloeibare) paperclay van kan maken die ik kan gebruiken om in lagen fijne blaadjes op te 'bouwen' met een kwast, heeft iemand een fijn recept? Bij voorbaat dank!

4 antwoorden

  • In dit forum is al veel geschreven over het zelf maken van papierklei ook over vloeibare papierklei. Kijk op trefwoord: papierklei of klik op de link:
    http://oud.klei.nl/forum/trefwoorden/22/papierklei
    beantwoord
  • Heb gekeken op de verschillende vragen over papierklei, maar een recept voor papierporselein ben ik daar niet tegengekomen.
    Mij gaat het niet om een vloerbare porseleinpaperclay, maar een normale paperclay waar wat mee te bouwen valt.
    Een test om met die dure porseleinpaperclay meteen te beginnen is mij te kostbaar, maar heb nog wel genoeg Limoges porselein om zelf een test te kunnen maken.
    Ik werk momenteel wel veel met de kant en klare paperclay en die bevalt me prima.

    In afwachting van jullie reacties,

    Groeten Ginie
    beantwoord
  • Misschien heeft dat er mee te maken dat porseleinklei zowiezo moeilijk te gebruiken is voor het met de hand opbouwen. Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Ik ben het recept voor papierklei/porselein ook niet echt tegen gekomen helaas, waar iemand tips heeft zou ik deze ook nog graag horen.... Ik heb wel begrepen dat je het in vloeibare vorm fijn kunt gebruiken voor het opbouwen van bijvoorbeeld grotere vormen dmv het aanbrengen met kwast (drogen met föhn tussendoor) en zo meerdere lagen opbouwen tot de gewenste dikte.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.