ALGEMEEN > Glazuur - problemen > Glazuur loopt in elkaar over.

Ik heb een beeld afgebakken waar 2 verschillende glazuren zijn aangebrachte, deze lopen in elkaar over wat niet de bedoeling was. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Kan het zijn dat ik het glazuur te dik heb aangebracht? of dat ik het glazuur te snel heb gestookt?

bedankt alvast voor de antwoorden.
Liefs, Minoesch

9 antwoorden

  • Welke glazuren zijn het en heb je al eerder met deze glazuur gewerkt? Het kan zijn dat het te dik op is gebracht, te lang pendelen, en nog meer van deze dingen. Te snel opstoken geeft (als ik het goed heb) een ander resultaat. Maar dat is voor nu glazenbol werk zolang we niet weten welke glazuur en wat je stookcurve is.
    beantwoord
  • Minoesch, doodnormaal dat glazuren in elkaar overlopen. www.ceraline.be kan dit voorkomen.
    beantwoord
  • Is dat zo? Ik gebruik vaak glazuren naast elkaar ( in verschillende vlakken bijvoorbeeld) en die lopen niet in elkaar over. Alleen als ik glazuren gebruik die lopen.
    beantwoord
  • Goed uitgesmolten glazuren lopen steeds licht door elkaar.
    beantwoord
  • Glazuren hoeven niet in elkaar over te lopen. Wanneer deze volkomen stabiel zijn heb je daar helemaal geen last van. De standaard glazuren die te koop zijn in de handel zijn echter nooit stabiel. Je zou deze zelf bij kunnen stellen, maar dat is veel werk en vereist vakkennis en een betrouwbare wijze van stoken.
    Ik werk zelf met zowel matte als glanzende glazuren op steengoed temperatuur en op 1120 graden. Deze heb ik volledig stabiel gemaakt en lopen niet in elkaar over.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Deze lijken me toch niet zo te glanzen ( bijlage ).
    beantwoord
  • Goed gezien, Lucien. Dit is een voorbeeld van het matglazuur.
    beantwoord
  • Die hebben weinig last om door elkaar te vloeien. Hoe zit het met de glanzende glazuren?
    beantwoord
  • Michel, hoe maak jij je glazuren ' stabiel ' ?
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.