ALGEMEEN > Gebruiksaanwijzingen > Vingerling Gouda SKS 30

Goedemiddag,

Viavia heb ik een Vingerling Gouda SKS 30 oven gekregen. Niet de versie met knoppen, hier zit enkel een stekker aan. Helaas zat er geen handleiding bij. Is er iemand die mij aan de handleiding kan helpen of tips heeft voor het gebruik van deze oven? Hij stookt tot 1100 en heeft voor zover ik zie geen bevestiging voor temperatuurstaafjes.

14 antwoorden

  • http://oud.klei.nl/forum/o/6243/Handleiding%20Vingerling%20sks%2030-30%20AM-%20of%20-UT

    Kijk hier eens?
    beantwoord
  • Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb de downloads uitgeplozen en de handleidingen dienaar die daar staan zijn voor de versie met knoppen of bevestiging van temperatuurstaafjes. In de bestaande topics op het forum wordt naar die handleidingen verwezen.
    beantwoord
  • Waarschijnlijk heb je een externe ovenbesturing nodig. misschien heeft er zoiets als een V 256 besturing aan gezeten. Hier zit een contrastekker aan waaraan je de oven weer aansluit. Het meten van de temperatuur geschiet dan door een staaf die je in de oven moet steken. Deze is dan weer aangesloten op de besturing. Of zit er een contrastekker (meerpolig)op de oven?
    Aanvulling: contrastekker = stopcontact..
    beantwoord
  • Er zit niets van een stopcontact op de oven, ook niet iets anders om iets op aan te sluiten. De instructie van degene waar het ding vandaan komt was blijkbaar 'stekker in het stopcontact en dan doet ie het'. Ik heb diegene zelf niet gesproken.
    beantwoord
  • Oké. Dan wordt de oven bestuurd door een controller, zoiets als de V 256. De stekker van de oven gaat dan in het stopcontact van de controller en deze gaat weer in het stopcontact. Inderdaad doet hij het gewoon als je de stekker direct in het stopcontact steekt, maar dan zal je oven vol gaan stoken en dat is niet handig. Je kunt je oven ombouwen met een gewone standaard regelaar, maar dat kan nog wel eens duur zijn. Misschien eens navraag doen bij een klei winkel zoals keramikos.
    beantwoord
  • Bedankt voor het meedenken! Ik ga eens navraag doen bij Keramikos.
    beantwoord
  • Als je in de buurt van Roermond woont,http://www.argile.nl , Frank daar is een ovenbouwer. Die kan je ook goed helpen. Succes!
    beantwoord
  • Bedankt! Ik woon in Arnhem, maar goed advies is het rijden waard. Zodra ik de oven aan de praat heb laat ik het weten.
    beantwoord
  • Laat maar weten, ben benieuwd! Succes!
    beantwoord
  • Ondertussen heb ik contact gehad met verschillende experts en conclusie is dat er een regelapparaat bij moet. Die wordt voor mij gebouwd dus binnenkort kan ik de oven gebruiken.
    beantwoord
  • Mooi zo,dank je voor je reactie. Succes!
    beantwoord
  • Even een update in dit topic, als dank voor de hulp en reacties hier en op mijn andere vragen. De oven heeft gisteren bij mij voor de eerste keer gestookt en het is helemaal goed gegaan. Ik heb vanavond een puntgaaf zeehondje uit de oven gehaald.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Mooi gevormd; petje af. Fijn dat het stoken goed is gegaan.
    beantwoord
  • Mooi zo, dank je voor t laten weten!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.