ALGEMEEN > Glazuur - recepten, toevoegingen etc > Naamstempel

Ik zoek een goede engobe of stain ( samenstelling) om mijn stempel op steengoed te kunnen zetten.

9 antwoorden

  • Ga je vinden bij je kleiboer.
    beantwoord
  • Rik, heb je die stempel zelf van klei gemaakt, of heb je een 'echte' metalen stempel ergens laten maken? ( :)ik ben ook op zoek naar een stempel)
    beantwoord
  • Karin, ik denk niet dat dit om een stempel gaat, maar om de ' stempelinkt '.
    beantwoord
  • ja Lucien, dat snap ik... ik ging alleen even iets verder in op de stempel zelf ;)
    beantwoord
  • Kijk voor adresssen van diverse leveranciers van pottenbakkersbenodigdheden onder HANDIGE ADRESSEN > materialen & gereedschappen
    beantwoord
  • Karin, het zijn houten stempels die ik besteld heb bij www.onlinestempels.be
    beantwoord
  • thanx Rik :)
    beantwoord
  • Ik heb, bij mijn nieuwe boek : klei, druktechnieken & meer ,ook een keramische stempelpasta ontwikkeld: KERPA. Universeel, oliehoudend en zelf in te kleuren net pigment. Tot max. 1300 graden. Wateroplosbaar en na droging veegvast en meteen te glazuren. Te gebruiken met vilt en dan geb je een" keramisch stempelkussen" voor je stempel.
    Te koop bij de keramische groothandel
    Kijk voor info op www. Ceramiccolor.nl/kerpa
    Succes
    Netty Janssens
    beantwoord
  • Dat is mooi spul, Netty. Leuk om eens mee te experimenteren. Dus denkend in 1 laag (in combinatie met pigment)?
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.