ALGEMEEN > Kleien voor beginners > Hoe kan in verschillende texturen en kleuren krijgen in klei ?

vb. klei met krimpscheuren in verschillende kleuren maar ook andere technieken. Ik ben florist en zou een aantal platte ronde schijven willen maken met verschillende texturen van klei. Ik wil dan in een hoekje buisjes of oasis met bloemen erin. Hartelijk dan !! Ik ben een leek in het vak. Maar zou wel willen leren werken met klei !!

5 antwoorden

  • Hierover zijn goede handboeken verschenen te koop bij leveranciers keramiek benodigdheden.
    beantwoord
  • Misschien ook wel handig om een cursus in de buurt te volgen. Er komt meer bij kijken dan alleen in boeken kijken, alhoewel deze wel waardevol zijn als naslag werk. Iemand die je voordoet wat en hoe je moet doen, daar leer je de echte kneepjes van het vak. Daarnaast kun je op YouTube ladingen filmpjes vinden over van alle soorten keramiek technieken.
    beantwoord
  • Misschien bij je leest blijven en de schijven laten maken door een professional??
    www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Ook een goed idee. ;-)
    beantwoord
  • Een goed beginners boek waarin je duidelijk uitgelegd wordt vanuit de basis is :Handboek Klei, boetseren/decoreren en technieken.
    Ik heb het boek nieuw op de plank liggen, mocht je belangstelling hebben dan is deze te koop.
    Mail adres; truuswesterink@live.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.