ALGEMEEN > Glazuur - problemen > Druipend glazuur, hoe is deze nog te redden

Deze vaas heb ik wit geglazuurd en de buitenste randjes blauw ( in 1 stook). Het blauw is enorm gaan lopen. Biscuit gestookt op 985 en glazuur op 1050 +10 minuten pendelen. Hoe kan ik deze nog redden???
Bijlagen:

9 antwoorden

  • Je zou er aan kunnen denken om hem zo te laten.
    beantwoord
  • Mmmm, ik vind het zo niet mooi. Teveel druipers.
    beantwoord
  • Ik vind het juist wel mooi zo; ik zou het ook zo laten
    beantwoord
  • Het was de bedoeling om alleen de uiterste randjes blauw te maken. Ik vraag me af wat er gebeurt als ik er nu nog een keer met wit overheen ga en nog een keer bak.
    beantwoord
  • persoonlijk denk ik dat je dat beter niet kunt doen. Als je deze echt niet mooi vindt, dan zou ik denk ik nog eenzelfde object maken en daar proberen het gewenste glazuur op te brengen... en dan deze laten hoe hij is. Zou jammer zijn als deze kapot gaat ofzo.
    beantwoord
  • Ja dat zou idd wel jammer zijn, maar zoals hij nu is wil ik hem eigenlijk ook nergens neerzetten.
    beantwoord
  • zonde... ik vind hen mooi zo :)
    beantwoord
  • ik heb een tijdje terug het zelfde probleem gehad alleen met andere kleuren. ik heb het er toen wel gewoon over heen gedaan om het weer egaal te krijgen. maar daaruit kwam weer een hele andere kleur.. zag er uiteindelijk wel heel mooi uit. uitproberen is het waard leer je uiteindelijk ook weer van.
    beantwoord
  • Ik weet natuurlijk niet welke glazuren je hebt gebruikt. Maar de volgende keer kun je misschien beter niet pendelen als je geen druipers wilt ?
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.