ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Kan Glazuur over raku?

Hallo, een rakupot is gebarsten toen hij uit de rookoven kwam. De scherven zijn mooi afgelijnd zodat hij mooi kan gelijmd worden. Mijn vraag is nu, kan ik er nog een gewone glazuur opzetten en terug een glazuurbak doen zodat de breuklijnen niet meer zichtbaar zijn?
Ik zou heel blij zijn met jullie advies en alvast bedankt!
gevraagd

4 antwoorden

  • Neen, dat kan niet.
    beantwoord
  • Mijn ervaring is ook dat dit niet kan. Met glazuur kun je niet 'lijmen' helaas. Tenminste, bij mij werkt het niet. En een ander feit is dat het effect van het rakustoken geheel verdwijnt omdat je hoger stookt bij glazuurstoken. En je hebt de pot gelijmd en dan kun je 'm niet zonder dat ie barst weer openneiuw stoken. Dat is althans tot dusver mijn ervaring, succes!
    beantwoord
  • Waarom probeer je het niet, daar leer je van. Je zou het kunnen proberen te lijmen met biscuitlijm en dan glzuren met een dekkend glazuur.Het raku effect verdwijnt inderdaad. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten, maak je foto's. Succes.
    beantwoord
  • Niet doen, dit lukt helemaal niet ! Het glazuur wat er reeds op zit gaat het glazuur wat je er later op zet laten afdruipen, gezien de eerste glazuur een lager smeltpunt heeft. Lijmen gaat het zo wie zo niet.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.