ALGEMEEN > Ovens > 2e hands oven kopen: beschadiging van binnen aan steen

Hoi allemaal, Ik ben een rookie op het gebied van bakken (qua leeftijd denk ik ook hier ;) no offense, 31 jaar) en sta op het punt om een 2e hands oven te kopen. Ik heb krachtstroom dus wil sowieso ene die op krachtstroom werkt.
Nu heb ik er 2 op het oog, alle2 rond de 250 euro. Een veka en een economy giant. De laatste heeft aan de binnenkant een beschadiging aan het steen en spiraal. De spiraal kan ik nieuw krijgen en kunnen we zelf vervangen. Echter, wat denken jullie van die beschadiging? Kan dit kwaad, bij het stoken?
Groet, Eefke Ps.: zie foto!
Bijlagen:

4 antwoorden

  • NOP = Noordoostpolder (zie www.vrijetijdspottenbakker.nl). Ik weet niet wat de vraagprijs van de Keramikos is, maar als die vergelijkbaar is, zou ik die nemen. Ik heb ooit met beide gestookt, vijfendertig jaar geleden weliswaar, maar de Keramikos vond ik efficiĆ«nter qua stookkosten.
    beantwoord
  • Steek een porseleinen buisje of staafje door de spiraal alvorens die te plaatsen. Deze overbrugt het gat en draagt de spiraal. Ik heb eventueel wel wat voor je liggen hier in de NOP (Noord Oost Polder).
    beantwoord
  • Dat klinkt als een goede oplossing. Op deze manier zou dit geen problemen moeten veroorzaken tijdens het stoken? De NOP .. ik heb gezocht op www.abbreviationfinder.org/nl/acronyms/nop.html
    maar weet eigenlijk niet wat je bedoelt :D!

    Mag ik je expertise nogmaals vragen? Als je deze oven vergelijkt met:
    http://link.marktplaats.nl/m1067900313

    Nummer 2:
    http://link.marktplaats.nl/m1066221943

    Welke zou voor jou de voorkeur krijgen en waarom?

    Groet,
    Eefke
    beantwoord
  • Hoi Bert!
    Ik voelde zelf ook al meer voor de Keramikos. Die heb ik dus ook gekocht gisteren. Op en neer vanuit Maastricht naar Den Haag. Helemaal happy! Moet dus wel nog wat aan gebeuren. De onderste stenen waren ook redelijk broos en met de rit naar huis is nog meer afgebrokkeld. Heb al een reparatie online gekeken en stenen gevonden om te bestellen. Moeten we zelf wel kunnen! Zou je me eens een foto van zo'n porseleinen staafje of buisje kunnen sturen? Als je wilt, mag dat naar eefkebeelen@hotmail.com
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.