ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > waar gooi je resten glazuur weg?

Wat doe je met resten glazuur en emmers waarin je bakjes met glazuur hebt schoongemaakt?
Het voelt niet goed om dat door het riool te spoelen.

4 antwoorden

  • Laten indrogen en naar de milieustraat brengen. Of alles bij elkaar doen en opnieuw gebruiken.
    beantwoord
  • Ik gooi alle restjes in drie verschillende flessen van 2 liter. 1 voor rood, oranje en geel, 1 voor groen en blauw, en 1 voor bruin en zwart resten.
    Als het glazuur is bezonken, kun je het zo goed als heldere water weggooien in de gootsteen (met bezinkbak). Als er zo'n fles vol is maak ik een proefplaatje. Soms, als de kleur niet helemaal bevalt, doe ik er nog wat pigment en/of extra glazuur bij. Tot nu toe heb ik alles opnieuw gebruikt. De kleuren zijn meestal erg verrassend.

    beantwoord
  • Ik doe precies hetzelfde als Els. Zelfs wat er uit m`n bezinkbak komt, laat ik drogen en doe er een test mee. Ideaal om binnenkanten van keramiekwerk te glazuren (als ze toch nog in het zicht komen) of als gewoon glazuur. Zoals Els zegt, het is altijd wel weer verrassend!
    beantwoord
  • Over restglazuur is al meer geschreven. Kijk even onder trefwoord: restglazuur
    of klik op link:
    oud.klei.nl/forum/trefwoorden/1255/restglazuur
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.