ALGEMEEN > Ovens > oven vullen

Hallo
Kan er iemand tips en uitleg geven hoe ik mijn keramiekoven het best vul bij biscuitbakken . Het is een electrische oven. Waar moet ik op letten hoe stapel ik het best? Met dank


2 antwoorden

  • Beste Christine,

    Een oven vullen is elke keer weer een puzzle.
    Behalve als je altijd dezelfde dingen hebt om te bakken, als je seriewerk in produktie maakt dan kun je een optimaal patroon van stapelen maken.
    Maak je dus steeds verschillende dingen dan zijn er de volgende richtlijnen.
    - bij bisquit mag het werk elkaar raken en mag je dingen in elkaar zetten.
    - 10 borden op elkaar als stapel is wel veel gevraagd, het warmtetransport door de klei moet natuurlijk niet te moeilijk worden. Om en om stapelen is dan beter, een bord gewoon en daan een op zijn kop erop, zo kan je meerdere borden op elkaar zetten.
    hetzelfde geldt voor potjes en schaaltjes als de maat boven maar hetzelfde is.
    - onderin de oven geen platte dingen maar middelgroot werk.
    -in het midden de platte dingen
    -bovenin de hoogste dingen plaatsen.
    - grote schalen in het midden van de oven zodat de afstand tot de spiralen gelijk is.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt
    succes
    Hans
    beantwoord
  • Beste Hans bedankt voor de info maar ik zit nog met een vraagje.
    Als je nu onderin vb een aantal middelgrote potjes hebt en je zet er telkens een drietal in elkaar. Is het dan niet zo dat het niet in elkaar mag spannen, hoeveel lucht moet er opzij inkunnen.Mag ik een grotere pot over een kleinere pot zetten?

    groetjes Christine
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.