ALGEMEEN > Ovens > Vingerling Type SKS 30-30 AM-AUT (2

beste, hans,
ik heb sinds vandaag dezelfde oven tweedehands overgenomen. maar zonder gebruiksaanwijzing of stookschema. heb jij dat eventueel voor mij, zou geweldig zijn.
gr. nicole

3 antwoorden

  • Beste Nicole,
    een gebruiksaanwijzing heb ik niet, maar de firma die eerder in deze discussie is genoemd zal die waarschijnlijk wel hebben.
    Een stookschema hangt af van het werk wat je bakt, of het bisquit of glazuurstook betreft en of het aardewerk, steengoed of porselein is.

    Een eenvoudig stookschema voor bisquit, wanddikte van het werk tot maximaal 10 mm.
    Ik gebruik deze stookcyclus al 20 jaar om mijn steengoedklei bisquit te bakken. Als het werk goed droog is gaat het bijna altijd goed.

    van 0 tot 100 graden 2 uur
    van 100 tot 500 graden 3 uur
    van 500 tot 600 graden 2 uur
    van 600 tot 1000 graden 3 uur
    15 tot 30 minuten pendelen op 1000 graden
    oven af laten koelen
    beneden de 200 graden kun je de oven openen, eerst op een kier en na een half uurtje helemaal open zetten.

    succes, Hans
    beantwoord
  • beste hans,
    bedankt voor de informatie; daar heb ik al wat aan; zou je me ook nog kunnen vertellen waar die knop van o tot 100 voor is, hoe de schaalverdeling is?
    ik ben wat zelf stoken betreft nog helemaal nivo nul
    bvd, gr. nicole
    beantwoord
  • Beste Nicole,

    Ik heb geen flauw idee wat de schaalverdeling inhoudt.
    Ik ken dit type oven niet. Probeer het bij het eerder genoemde bedrijf de firma schieland broere

    succes
    hans
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.