ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > Regelapparaat SE40/16

Onlangs heb ik een via via een keramikosoven met een SE40/16 gekocht. Mijn vorige oven was een kilnsitter die ik handmatig qua percentages moest opvoeren. Aangezien ik nog geen ervaring heb met regelapparatuur zal ik graag willen weten welke mogelijkheden er zijn met het instellen van de SE40/16. Ik hoop op een reactie. Alvast bedankt.
gevraagd

13 antwoorden

  • Beste Petra,
    De 40/16 is een regelaar met 30 prog. en 16 stappen.
    Je kunt als het ware in 16 tijd en temperatuurstappen naar je eindtemperatuur.
    Bijv. van 0-100 C in 60 m -100-300 C 120 m
    enzovoort.
    ook kun je afstoken naar bijv 500 C door na je eindtemperatuur een stap van 1000 C naar 500 C in 200 m.
    Je kunt ook een rustpauze instellen bijv 0 naar 100 in 60 min dan de volgende stap 100 pendel 200 m.
    Zo kun als het ware 30 prog. opslaan zodat je altijd hetzelfde progamma heb.
    Met Vriendelijke groet, John Schouren.
    beantwoord
  • Beste John,
    ik heb neen hermes 40/16 se regelaar. Heb je mogelijk daar de gebruiksaanwijzing van of weet je misschien hoe ik daaraan kan komen?
    Ik kan deze regelaar goed gebruiken maar weet niet hoe hem kan programmeren.
    Graag je antwoord. Groet, Hugo Galama
    beantwoord
  • Informeer bij of kijk op de site van Toma.
    Zij hebben o.a. regelapparatuur van Hermes in hun assortiment.
    Toma, Heuvelstraat 10, 5408 AD Volkel,
    T 0413 - 27 45 30, F 0413 - 27 42 20, info@toma.nl, www.tomal.nl.
    beantwoord
  • Bedankt voor de info. ik ga er achteraan. Groet, hugo
    beantwoord
  • Beste Hugo, ik heb dezelfde regelaar en was niet erg tevreden oven de nogal oude gebruiksaanwijzing. Daarom heb ik een nieuwe gemaakt. Belangstelling ?
    Het is gebleken dat de de display van deze regelaar nogal eens gekke data laat zien. Overigens zou dat de regelfunctie niet beinvloeden, maar het is wel lastig. Ik heb het een en ander gemodificeerd.
    beantwoord
  • Beste Teus, Zeker heb ik belangstelling in een betere gebruiksaanwijzing. Laat me even weten hoe ik het van je kan krijgen en wat de evt. kosten zijn.
    Groet, Hugo h.galama@planet.nl
    beantwoord
  • Teus, Bedankt voor de geweldige gebruiksaanwijzing!!!
    Groetjes Sonja Deckers
    PS via www.toma.nl kun je een gebruiksaanwijzing downloaden voor oa de 4016 SE via informatie > gebruiksaanwijzing > Hermes > 40/16SE
    beantwoord
  • Hoi Teus, Ik heb zeker belangstelling! Kan je mij een nieuwe gebruiksaanwijzing toesturen? Als dat lukt is mijn dank groot. Margo
    beantwoord
  • Margo, ik vermoed dat ik nu eindelijk ontdekt heb wat ik fout doe als ik een bijlage wil plaatsen. Als het nu allemaal goed gaat moet de bijlage downloadable zijn. Het is een "alleen lezen" word document. Een wachtwoord is niet nodig. Succes
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Na verloop van tijd wil de HERMES 40/16 regelaar nogal moeilijk te programmeren zijn. Dat komt doordat de contacten aan de voorzijde hun veerkracht verliezen. Er is een goedkope oplossing die echter wel door iemand moet worden uitgevoerd die met een soldeerbout overweg kan.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • koop bij conrad elctronics een folietoetsen board
    FOLIETOETSENBORD MATRIX 3X4
    bestel no 709972-8a kost €7.50
    is een stuk sneller en goedkoper
    gr han.
    nb. als er een toets blijft hangen kan zuignapje er over heen plaatsen voor het ophangen van een handoek
    kan je toch programeren
    beantwoord
  • ja, ik denk dat dit een mooie oplossing is. Maar de prijs ligt wel "ietsje" hoger : 87.80 euro.
    beantwoord
  • Bedankt voor de technische info was zelf ook al een heel eind gekomen maar bepaalde details wist ik niet!
    Zonde dat het toetsen board niet zo best is voor de rest een prima stookcomputer meet heel veel mogelijkhedend als je door hebt hoe hij werkt.
    gr, Han
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.