ALGEMEEN > Techniek > scherpe strakke lijnen op biscuit

hallo allemaal,

weet iemand hoe ik met onderglazuur mooie strakke lijnen kan aan brengen op biscuit zonder dat dit meteen uitvloeit. de onderglazuur wordt bij mij meestal wel sterk verdund omdat ik niet zo van die hele vette kleuren hou.


gr bonita



2 antwoorden

  • Hallo Bonita,

    Een paar tips;

    Je kan denken aan wat medium toevoegen(optapix) aan je glazuur mengsel.Maak het mengsel eerst klaar op een palet (fabriekstegel)in de juiste dikte.Gebruik een goede kwast(kijk de catalogus van b.v. Veka er maar eens op na).Zelf gebruik ik graag een aquarelkwast waarmee ik dan sleep en ik zorg dat ik steun heb voor mijn hand.Zorg dat er geen putjes of beschadigingen in je biscuit zitten.

    Soms is het makkelijker om weg te halen als om toe te voegen;was een vlak of penseelstreek weer uit tot de gewenste vorm.

    Rob
    http://www.reliefs.nl
    beantwoord
  • ola Bonita,

    Tips : langs een liniaal, met aftape plakband e.d.

    als het blijft uitvloeien een heel klein beetje kleipoeder er aan toevoegen, dit gaat dat tegen en als het na het glazuren er uitgevloeid uitziet ligt het soms aan een te dikke glazuur laag over het onderglazuur probeer het wat dunner. let dan wel weer op dat het niet te schraal geglazuurd word.

    ik hoop dat je er wat aan hebt...
    Groetjes, Suus

    www.suuskeramiek.com
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.