ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > Plaatsen van cones

hallo, nog steeds heb ik de oven niet aan gehad. Ik vroeg mij af waar ik de cones moet plaatsen. Op de gebruiksaanwijzing staat dat een "rod" moet liggen op een cone (ik heb een engelstalige handleiding). Helaas zitten er in mijn oven naast de 'rod" geen metalen schijfjes/staafjes waar de cone dan op kan liggen. Mijn vraag: kun je die kopen bij keramikos?
Een andere mogelijkheid lijkt 3 cones naast elkaar in een stuk klei, maar dan voor het kijkgat, maar dan moet de ovenplaat er wel precies voorpassen. Dat lijkt me ook niet altijd mogelijk. Dat zou dus als ik het goed begrijp betekenen dat ik zelf de oven uit moet schakelen als de cone ombuigt. Zijn er nog meer suggesties?
Ik ben benieuwd naar reacties!
gevraagd

8 antwoorden

  • Hallo Heleen,

    Bij Keramikos verkopen ze complete kilnsitters ook de andere adverteerders zullen die dingen wel verkopen

    Er zijn ook pyrometers met bijbehorende regelapperatuur te koop.

    Frans
    beantwoord
  • hallo Frans,
    dank je voor je snelle antwoord.Haarlem is ver weg voor 2 kleine staafjes helaas!Wat is precies een kilnsitter?
    Aangezien jij zoveel lijkt te weten aan al die antwoorden die jij geeft, nog een klein vraagje:er zit aan de zijkant van het gedeelte waar de knop zit met de standen 1,2,3,4, en full ook een plek waar een stekkertje in kan. Weet jij wat daarin kan/moet?
    In de beschrijving staat er niets over.Vooral mijn man is daar erg nieuwgierig naar.
    groeten Heleen
    beantwoord
  • Hallo Heleen,

    Onze ovens werken computergestuurd.
    Een kilnsitter is een regelapparaat zoals er in jouw oven zit denk ik.

    http://www.keramikos.nl/files/catalogus_2005.pdf

    Kijk daar even staan veel gegevens

    Frans
    beantwoord
  • Elders op deze site kun je de gebruiksaanwijzing van de kilnsitter downloaden. Kijk bij ovens-gebruiksaanwijzingen (bericht 22-12-04).
    Mocht het downloaden niet lukken, stuur dan een mailtje naar info@klei.nl en ik stuur je de gebruiksaanwijzing toe.
    Groet, Yoka
    beantwoord
  • Hallo Yoka,
    bedankt voor je tip!Ik heb het al geprint en het ziet er goed uit.Zo ben ik weer een stap verder!
    groeten Heleen
    beantwoord
  • hallo Frans,
    bedankt maar weer! het downloaden is gelukt en ik zie nu wat de kilnsitter is.Helaas weet ik nog steeds niet waar dat contactje voor is of zou je daar een hulptijdklok aan kunnen bevestigen?
    en die staafjes.... ik ga (maar eens ) naar Haarlem!
    groeten Heleen
    beantwoord
  • Hallo Heleen,
    Ik weet niet of je als naar Haarlem bent geweest voor die staafjes.
    Ik had het zelfde probleem, Haarlem ook te ver....,
    ik heb ze gebeld en verteld welke oven het was, en de volgende dag kreeg ik ze per post, met acc.giro, thuis.
    Geen enkel probleem, bel gerust.
    Succes, mvg Arina
    beantwoord
  • Hallo arine,

    dank je voor je tip. Zoiets had ik ook al gedacht.Ik heb keramikos gemaild ,al een tijdje geleden, met mijn verhaal,maar nog geen reactie ontvangen.Wellicht dat bellen toch beter werkt.
    Ik ga het maandag direct doen,want ik ben nu zover dat op die staafje het wachten is.Rest heb ik voor elkaar nu.

    Bedankt!

    groeten heleen
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.