ALGEMEEN > Ovens > Vullen van de oven

halloo,
Binnenkort ga ik voor de eerste keer stoken in de baby economy, want ik maak kleine beeldjes. om te voorkomen dat er iets stuk gaat vraag ik me af waar ik op moet letten bij het vullen van de oven. BV. Moet er een onderplaat in de oven en hoe stapel je verder etc. graag enkele adviezen en vaststaande regels . bvd. groeten lian

5 antwoorden

  • Beste Lian,

    Op de bodem drie steunen 2-3 cm hoog, doorsnee van 6-8 cm. Daarop een ovenplaat.
    Dan per laag 3 steunen gebruiken. Zorg dat de steunen van de verschillende lagen precies boven elkaar komen te staan.
    Richtlijn voor als je meerdere lagen maakt: onder en boven de hogere dingen in het midden de lage dingen.

    succes
    Hans
    beantwoord
  • Kun je, als je al twee lagen hebt, de derde laag ook met een kleinere ovenplaat doen? De steunen komen dan uiteraard niet recht onder elkaar te zitten. Ik wil namelijk graag nog een laag extra stoken maar heb niet meer van dezelfde grootte ovenplaten. Wel kleiner en dunner.

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Hallo Let,

    Dat kan wel als alles maar goed stabiel staat.Ik heb vaak de helft van een gebroken ovenplaat bovenop gebruikt.

    Ook bedrijven verkopen sets stapelmaterialen met een halve ovenplaat erbij.

    Rob
    beantwoord
  • Dank je wel Rob!

    Ik ben blij dat ik dit nu weet. Ik stond op het punt een oven te gaan stoken maar had nog wat ruimte bovenin. Ik ga er nu een kleinere ovenplaat bij plaatsen denk ik.
    In ieder geval eens kijken of het gunstiger uitkomt met vullen.

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Hoi,

    Ik heb geen antwoord maar een vraag.
    Ik heb dezelfde oven als jij hebt gekocht.
    Best spannend want het is m'n eerste oven en ik weet er nog niet veel van.
    De gebruiksaanwijzing van Klei Secreatriaat heb ik inmiddels gedownload.
    Heb jij nog tips of uitgebreidere info over het gebruik van de baby economy?
    Hoe bevalt jou de oven?
    Ik kijk uit naar je antwoord,
    groet,
    Irene



    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.