ALGEMEEN > Ovens > Vingerling oven

Hallo

Ik heb een vingerling gouda oven met aan de voorkant automatic erop aan de zijkant zit een plaatje met type sks 30 x 30
Er staan verschillende gebruiksaanwijzingen maar wie kan me nu vertellen waar ik het typenummer kan vinden zoals bij de te downloaden bestanden bijv de v262 zoiets kan ik niet vinden dus wie kan me helpen??
Ik plaats iedere keer een biscuitje maar kom niet aan de juiste info dus begin ik ook niet met de nieuwe hobby, want ik moet wel eerst de materialen voor elkaar hebben lijkt mij. Ben benieuwd of iemand me kan helpen

Alvast bedankt
gevraagd

21 antwoorden

  • Voor vragen, gebruiksaanwijzing en reparatie kun je altijd contact opnemen met:

    Schieland - Broere BV
    Schielandse Hoge Zeedijk 70, 2802 RC Gouda.
    Postadres: Postbus 105, 2800 AC gOUDA,
    Telefoon: (0182) 52 11 44
    Fax: (0182) 52 24 85
    E-mail: schieland@broere.nl
    beantwoord
  • Hoi Hanneke,

    Ik ben 23 jaar geleden als leerkracht handvaardigheid begonnen op een school en had toevallig dezelfde oven ter beschikking.

    De korte, maar effectieve gebruiksaanwijzing heb ik altijd bewaard (op zolder). Dankzij jou is ie nu gedigitaliseerd.

    Veel bakplezier!

    Danny Olmeijer
    beantwoord
  • Hallo Danny,

    Ik heb gisteren een Vingerling automatic (SKS 30-30)oven gekregen.
    Nu las ik dat jij de gebruiksaanwijzing hebt gedigitaliseerd!
    Zou ik die van je mogen hebben?
    Ik heb n.l. geen idee hoe de oven werkt!!

    Alvast bedankt,

    Groetjes,
    Nicole Simons
    beantwoord
  • ik ben in het bezit van een vingerling el. oventje maar mis de gebruiksaanwijzing.kan iemand die aan mij mailen? p.withaar@hetnet.nl
    beantwoord
  • Hoi Hanneke,
    Bij mijn Vingerling-oven is een metalen plaatje aan de linker zijkant bevestigd (dichtbij de bedieningsknop):
    TYPE - SKS 30-30 AM-AUT.
    Ik stuur je mijn gebruiksaanwijzing.
    succes! Danny Olmeijer
    beantwoord
  • x
    beantwoord
  • x
    beantwoord
  • Hallo Hanneke,
    Ik zag op klei.nl dat jij beschikt over de gebruiksaanwijzing van de Vingerling SKS 30 30.
    Mijn moeder heeft er zo'n oven, maar we hebben geen gebruiksaanwijzing.
    Zou je hem mij svp willen mailen?
    Dat zou geweldig zijn, want we weten niet hoe de oven werkt, en we willen graag beginnen.
    groeten, Geert Hids
    beantwoord
  • Hallo

    Ik heb net een vingerling gouda oven gekregen met aan de voorkant automatic erop aan de zijkant zit een plaatje met type sks 30 x 30 . Ik zag via klei dat er mensen zijn met deze gebruiksaanwijzingen. Zou iemand deze hebben? Zou jij mij deze kunnen doormailen naar liesmine@hotmail.com
    Heel erg bedankt.

    lies

    beantwoord
  • Beste Danny,

    Zou jij mij de gebruiksaanwijzing van de Vingerling oven ook willen mailen. Bij voorbaat dank.
    E-mail adres is:
    pieterob@hotmail.com

    Bij voorbaat hartelijk dank.

    gr,
    Ad van Geel.
    beantwoord
  • hallo dannny,

    ik heb net een Vingerling oven gekocht en zou heel graag ook deze gebruiksaanwijzing ontvangen!
    alvast heel heel erg bedankt voor de moeite
    groetjes Marjan.
    beantwoord
  • Gebruiksaanwijzing Vingerling oven kunt u ook elders op deze site downloaden.
    Discussieforum > Downloads
    of via onderstaand internetadres:
    http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=13133
    beantwoord
  • Hallo Danny,

    Ik ben net nieuw in deze manier van communiceren. Dus: hoe kom ik aan een gebruiksaanwijzing van het Vingerling oventje? (Ik denk er nog over een dergelijk oventje 2de hands te kopen. Men vraagt € 250,-. Veel geld als er geen enkele aanwijzing bij zit, of niet???)
    Mijn emailadres is crld.001@casema.nl
    Groet!
    Anneke
    beantwoord
  • Anneke, de gebruiksaanwijzingen zijn te downloaden via het Discussieforum. Kijk in het onderwerp Downloads.
    Door onderstaande link te knippen en plakken in je internetbrowser kom je er rechtstreeks.
    http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=13133
    beantwoord
  • Hoi Danny,
    Ik ben sinds kort actief met keramiek en heb nu ook een Vingerling oventje type SKS 30 - 30 AM - AUT. Hellaas zit er geen gebruiksaanwijzing bij.
    Ik las op klei.nl dat jij in het bezit ben van een gedigitaliseerde gebruiksaanwijzing van dat type oventje. Zou je me die kunnen toesturen.
    Bij voorbaat bedankt,
    Groeten,
    Theo Schinnij
    beantwoord
  • kijk ook de link: http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=6476
    of gebruik de zoekfunctie in het discussieforum.
    beantwoord
  • Bij het Vingerling oventje, type SKS 30 - 30 AM-AUT, welke ik sinds kort heb zit ook een Honeywll temperastuurmeter. Mijn vraag is of die standaard bij dat oventje hoort.
    Alvast bedankt voor je/jullie reactie(s).
    Groeten,
    Theo Schinnij
    beantwoord
  • Hallo Theo,

    Ik heb dezelfde oven, maar daar zit geen temperatuurmeter bij.
    Ik moet het doen met een multimeter en een thermokoppel (meten van milivoltage). Is ook wel te doen hoor!

    Succes en groet,

    Danny Olmeijer
    beantwoord
  • Graag zou ik jullie mening hebben over het volgende:

    Er is mij een Vingerling oven te koop aangeboden voor € 1250,-- inclusief tafel, schakelklok en overige toebehoren.
    Deze oven is nog nooit gebruikt.

    Type V260,
    3 x 380 Volt + nul
    1200 gr. 9,6 Kw.

    Zelf heb ik helemaal geen kennis van ovens. Ben in sept. begonnen met de opleiding van SBB in Gouda. Daarvoor nooit iets met keramiek gedaan. Ben dus echt een "groentje". Op internet kom ik ook nauwelijks iets tegen over Vingerling ovens.

    Wie kan me vertellen of dit een goede deal is.

    Alvast bedankt.
    beantwoord
  • Hoi Marlene,

    Misschien wil je tijdens je opleiding op steengoed- en porcelein temperaturen bakken (1200 - 1320 graden)

    Heb je krachtstroom thuis?

    Zijn de binnenmaten voldoende voor jouw opdrachten?

    Succes!

    Danny Olmeijer
    beantwoord
  • Hoi Danny,

    Het werk dat ik tijdens mijn opleiding maak kan ik kosteloos ter plekke stoken. Dus hoef ik daar geen rekening mee te houden.

    Ik ben meer nieuwsgierig naar bijvoorbeeld de kwaliteit van Vingerling, het gebruiksgemak en de nieuwprijs. Op internet kom ik vrij weinig tegen over dit merk.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.