ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Glazuur op glazuur?
Hallo,
Ik heb een beeldje dat ik gemaakt heb geglazuurd met een transparant groene glazuur. Ik gaf een bepaald deel van het beeldje maar 1 laagje omdat ik een bepaald effect wou bereiken, dit is niet echt gelukt.
Kan ik op deze laag, die al een keer gebakken (en dus niet mooi) is een tweede, nieuwe laag aanbrengen en het opnieuw bakken? Of gaat dit niet lukken? Nog lelijker worden? (Ben een "complete leek" ...)
Alvast bedankt
Ik heb een beeldje dat ik gemaakt heb geglazuurd met een transparant groene glazuur. Ik gaf een bepaald deel van het beeldje maar 1 laagje omdat ik een bepaald effect wou bereiken, dit is niet echt gelukt.
Kan ik op deze laag, die al een keer gebakken (en dus niet mooi) is een tweede, nieuwe laag aanbrengen en het opnieuw bakken? Of gaat dit niet lukken? Nog lelijker worden? (Ben een "complete leek" ...)
Alvast bedankt
3 antwoorden
-
Je kunt inderdaad er op dat gedeelte glazuur aanbrengen. Je kunt dan het beste het beeldje verhitten door het in de oven te zetten en op te stoken tot 100 graden. Dan het werk bewerken met glazuur op de plek waar nodig is.
(pas op, gebruik even vuurvaste handschoenen)
Stook het beeldje nog eens. -
Beste Ann,
je kan aan het glazuur wat lijm (b.v. behangerslijm, arabische gom, tylose) toevoegen.
Dan is de hechting op het glazuur beter.
succes
Hans
-
bedankt voor de tips!!
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.