ALGEMEEN > Boeken, video-s etc. > Het glazuurboek van Stephen Murfitt

Momenteel heb ik een geleend boek in huis: Het glazuurboek van Stephen Murfitt. (Forte uitgevers en gebonden in ringband)
Aangezien er veel glazuur-recepten in staan spreekt dit boek me wel aan, om het eventueel zelf aan te schaffen.
Vóór dat ik het koop, zou ik wel willen weten wie er met deze glazuur-recepten uit dit boek heeft gewerkt.....
Hoe komt dit boek uit de bus, voor degene die het bezit en hoe zijn de ervaringen van het gebruik er van?
Ik ben benieuwd!
Groetjes: Marrie

2 antwoorden

  • Toen het boek in 2003 uitkwam heb ik het aangeschaft. Dat er veel recepten in stonden zonder bijbehorende formules sprak mij wel aan.
    Al bladerend ben ik op zoek gegaan naar een bepaald effect en vervolgens ben ik aan het experimenteren gegaan om tot een eigen resultaat te komen. Zo heb ik een aantal basisglazuren gevonden (voor aardewerk, steengoed en porselein) waaraan ik kleurende oxiden of pigmenten toevoeg.
    Ik heb geen spijt van mijn aankoop destijds. Het boek kost circa 34 à 35 euro. ISBN 90-5877-186-5.
    beantwoord
  • Yoka, bedankt voor je snelle reactie!
    Ik heb de indruk dat er in het boek ook een aantal recepten staan waarbij men uitgaat van een kant en klaar glazuur.
    Ik heb me er verder nog niet in kunnen verdiepen en ben er nog niet aan toegekomen om de catalogus op te slaan van het aantal leveranciers die deze glazuren zouden verkopen. ( achter in het boek staan de leveranciers)
    Op pag. 30 staat bijv. het eerste recept waar men uit gaat van een kant en klaar glazuur.
    Heb jij wel eens gewerkt met deze glazuren Yoka?
    Ik ben namelijk benieuwd of het een goede kwastglazuur is of moet ik denken aan het spuiten van deze glazuren??
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.