ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > strengenpers bouwtekening?

Weet iemand of er een bouwtekening van een strengenpers bestaat want die dingen zijn zo ongelooflijk duur. We willen proberen er zelf een te fabriceren.
Alvast hartelijk dank,
Inez

9 antwoorden

  • Inez, op google even bouwtekening extruder intypen en je vind hem.
    Bouwtekeningen van de hulpmiddelen besproken in rakuvaria 2

    Ik hoop dat je er iets aan hebt...
    Groetjes: Marrie.
    beantwoord
  • Dag Marrie, ik heb het opgezocht, maar, is dat niet alleen om mooie strengvormen te krijgen? Of zie ik dat verkeerd? Ik zoek iets om de gebruikte klei weer goed te mengen, doe je dat ook daar mee?
    Inez
    beantwoord
  • Hallo Inez.
    Een strengenpers is naar mijn beste weten, een extruder.
    Maar ik begrijp nu, dat jij de klei wil walken!
    Dit doe ik zelf altijd met de hand.
    Met deze tweede vraag kan ik je dus niet verder helpen.

    Marrie.

    beantwoord
  • Inez,
    Ik kan mij voorstellen dat je de motor en de tandwielen, die het maalwerk doen, nog kunt vinden. Maar hoe maak je het huis waarin het moet draaien?
    beantwoord
  • Ja, Bert, ik heb een kei van een vriend die alles kan met o.a. ijzer. En we hopen wat onderdelen te kunnen vinden bij de schroot of zo. Maar we moeten eerst weten hoe het er uit ziet, dus een bouwtekening zou zeer welkom zijn.
    Met groeten,
    Inez
    beantwoord
  • Dag Marrie, ik denk dat ik er nu uit ben. Wat ik zoek is inderdaad iets om de klei te walken. De naam van het apparaat is verwarrend en lijkt ook door elkaar gebruikt te worden?
    Groeten, Inez
    beantwoord
  • Dag Inez,

    Inderdaad wordt de naam door elkaar gebruikt, handstrengenpers en strengenpers zijn verschillende apparaten.
    Misschien dat je wat aan deze tip hebt:
    Als je keramikos of veka benaderd voor een werktekening van een strengpers.
    Een aantal jaren geleden gehoord dat VEKA van de shimpo ook een aantal reserveonderdelen als wormwielen heeft liggen.
    zelf heb ik de werktekening van een shimpo NVA-07B-15B liggen, daar kun je wel kopieen van krijgen, je mag natuurlijk ook komen kijken
    groeten
    Hans
    beantwoord
  • Kiik hier maar eens Inez

    http://www.shimpoceramics.com/catalogs.php

    Onder pugmills vind je allerlei verschillende tekeningen van strengpersen

    Frans
    beantwoord
  • Dag Hans, graag zou ik een copie willen van jouw werktekening van de Shimpo. Ik zou inderdaad graag een keertje komen kijken, had je site opgezocht en ben helemaal weg van die oranje/rode rakubol! Prachtig.
    Hartelijk dank voor je tip en ik ga zeker de VEKA benaderen.
    Groeten, Inez
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.