ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > probleem met glazuur, die barst..

Ik heb een kant en klaar glazuur op biscuit geverfd en laten in oven, die vond ik niet mooi en deed een andere kleur oververven en weer bakken, ook niet mooi en barst het.. ik heb met andere kleur geverfd en andere plek barst. andere is het goed. maar ik ben nog steeds niet tevreden om de kleuren, want ik wil graag marmer in verschillende kleuren met glazuren.. helaas lukt het niet.. die heb ik al 7 keer geprobeerd.. Kijk je naar de foto, eigenlijk moet deze ding naar prullebak komen of niet nodig. Kan het repareren, of zoiets. Graag jouw advies. Zie een andere foto, die ziet heel goed met kleuren. Wat moet ik met de afgekeurd ding doen, kan in reparatie worden of naar prullebak gooien. Hopelijk dat u mij kan helpen om adviseren. Groet van e. jansen
Bijlagen:
gevraagd

6 antwoorden

  • Hallo Es

    Als je glazuur gaat craqueleren is het vaak omdat het er Te dik opzit.
    Wil je meerdere glazuurlagen aanbrengen raadt ik je aan omdat dunner te doen.
    Probeer een volgende laag eens aan te brengen met een sponsje liefst met een natuurspons(deppen) vanwege de onregelmatige vormen die je dan krijgt.
    Er is een item geweest op het forum over marmeren.
    misschien haal je daar nog iets nuttigs uit.

    http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=11012

    kijk daar maar eens.

    Die mislukte potten kan je overbakken op een hogere temperatuur maar kijk dan uit het glazuur kan dan gaan lopen.
    Of het er mooier van wordt kan ik niet beloven.

    Frans
    beantwoord
  • Ik heb een vraag bij dit beeld,ik werk al jaren met de glazuren van claybricht en de toplaag van Duncan.
    Tot nu toe goed gedekt !!!!!!
    Dit beeld waar u de foto van kan bezichtigen is deze maal niet thuis bij mijzelf gebakken maar in een atelier, waarvan ik nu dit resultaat heb!!
    Kan iemand mij verklaren wat hier mis is gegaan??????
    beantwoord
  • Ik heb een vraag bij dit beeld,ik werk al jaren met de glazuren van claybricht en de toplaag van Duncan.
    Tot nu toe goed gedekt !!!!!!
    Dit beeld waar u de foto van kan bezichtigen is deze maal niet thuis bij mijzelf gebakken maar in een atelier, waarvan ik nu dit resultaat heb!!
    Kan iemand mij verklaren wat hier mis is gegaan??????
    Bijlagen:
    beantwoord
  • De foto van de vogel hierboven was het resultaat van thuis bakken, helaas bij deze vogel is er iets grandioos mis gegaan!!!
    Wie kan mij vertellen wat er mis is gegaan.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Wat ontzettend sneu zeg het resultaat van bij een ander bakken .
    Wat er mis is gegaan ?
    Het lijkt wel of de ondergrond niet schoon is geweest(de biskwie) en dat daardoor de glazuur niet goed gehecht heeft .

    Ik hoop dat er nog anderen zijn die er op reageren want ik ben ook benieuwd hoe dit resultaat zo is gekomen .
    beantwoord
  • Is het glazuur dat je hebt gebruikt dezelfde, ik bedoel daarmee, komt het uit het zelfde potje als die op het 1e beeld zit?
    Is de baktemperatuur gelijk geweest als die bij het 1e werk?
    Het heel zonde, dat je werk er zo uit komt.
    Hanneke
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.