ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuur te dun

Hallo,

Ik wil een aantal geglazuurde potjes opnieuw glazuren omdat de glazuurlaag te dun is. Ik had een aantal potjes in te waterige glazuur gedompeld en een aantal potjes waar ik maar 1 laag kwastglazuur op had aangebracht.

De gedompelde potjes wil ik nu gaan spuiten, maar wat moet ik doen (of toevoegen aan de glazuur) zodat de glazuur goed aan de potjes hecht?

Alvast bedankt voor de tips!

Groeten,
Annemarie
gevraagd

5 antwoorden

  • Hallo Annemarie,
    Als ik werk nogmaals wil glazuren zet ik het altijd even in de oven, als de pot lekker warm is droogt het glazuur snel en gaat het niet lopen. Bovendien voeg ik wat plakmiddel toe aan het glazuur, zodat het niet loslaat als je de pot oppakt,
    succes, Anneke.
    beantwoord
  • Oke, en hoe warm doe je de oven dan? Je moet het stuk nog wel beet kunnen pakken, neem ik aan.

    Is arabische gom (een paar druppels) een goed plakmiddel?

    Groeten,
    Annemarie
    beantwoord
  • eerst iets dikker maken en cmc bijvoegen
    groetjes dimitri
    beantwoord
  • Ik stel de oven in op ongeveer 100 graden, tegen de tijd dat je gaat spuiten is het werk al wat afgekoeld, maar nog wel zo heet dat ik het niet met blote handen kan aanpakken, maar daar hebben ze pannnenlappen voor uitgevonden! Als plakmiddel gebruik ik tylose of peptapon, met arabische gom heb ik geen ervaring.
    groetjes, Anneke
    beantwoord
  • Fijn, dank jullie wel voor de tips!

    Ik ga het proberen met arabische gom, want dat heb ik staan.

    Bedankt!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.