ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuur

hallo,
weet iemand hoe het komt dat, als ik glazuur met de borstel, na tweemaal in het potje doppen, de glazuur aan mijn borstel brokkeld en hem niet meer kan uitstrijken.
Is de glazuur te dik, of te oud, het is namelijk alle glazuren te samen uit de spuitkabine.
Om te spuiten gaat het goed.
bedankt op voorhand.
gevraagd

9 antwoorden

  • Erna,
    Doe er Carboxy Methyl Cellulose en water bij. Alles zeven.
    beantwoord
  • met andere woorden gewoon cmc juist lucien
    beantwoord
  • Dimitri, ik heb de volledige naam van dit product uitgeschreven om zodoende via Wiki meer info te krijgen. Sommige respondenten gebruiken enkel een merknaam, als gaat het hier om verschillende producten. Met de naam van het actieve bestanddeel mede te delen, kan men ook op de verpakking nagaan of dit om het bedoelde product gaat. Als we beginnen met elk ons voorkeursmerk van tandpasta op te geven, wanneer enkel om het product zelf gaat, wordt het een hele zoekopdracht.
    beantwoord
  • Bedankt, Lucien voor het vlugge antwoord.
    ik zal het zeker uitproberen, van zodra ik naar de winkel ga, vraag ik er naar.
    Ikzelf heb daar nog nooit van gehoord.
    Gelukkig kunnen we elkaar zo helpen, nogmaals bedankt.
    Tot later.
    Erna
    beantwoord
  • Nog een vraagje Lucien, mag dat dan ( CMC ) er ook inblijven voor te spuiten, of moet er aparte glazuur gemaak worden.
    Erna
    beantwoord
  • Erna,
    CMC werkt in glazuren als lijm en emulgator. Het gaat dus ook het bezinken van glazuur tegen en houd het water langer vast, zodat het aanbrengen met kwast of spuit verbeterd. Deze poeder eerst in warm water oplossen zoals behanglijm en aan het glazuur toevoegen. Hoe meer gecalcineerde stoffen er in het glazuur zitten, hoe meer CMC u moet toevoegen. CMC zit ook in Bentone (merkproduct), waarin ook Hectoriet en een beetje Bentoniet zit. Zelfde functie.
    beantwoord
  • lucien
    het was niet bedoeld om je boos te maken maar zo ben ik nu één maal en inderdaad je hebt gelijk en mijn voor keur van tantdpasta weet ik niet ik neem wat mijn vrouwtje voor ons koopt (die westvlamingen een raar volkje )
    beantwoord
  • Ho, ik was helemaal boos, Dimitri. Voor vele respondenten is CMC iets abstract, en daarom heb ik uw (juiste) info nog wat verder omschreven, zodat men in het bos nog een boom kan zien. :-)
    beantwoord
  • weet ik
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.