ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > vastplakken glazuur ( of niet ? )

heb hond gemaakt, in zijn geheel (...) geglazuurd want ik moet 'm op zijn bibs bakken (lang model) als ik 'm bak koekt ie matuurlijk hardstikke aan aan de stapeltegel die ik er (wel) onderleg.... Heb ooit gelezen dat je zand op de bodem kan leggen??
maar ja dan heb ik een hond, met een zandk.../bibs...
hoe doen anderen dat ?
gevraagd

7 antwoorden

  • haha, ik kan mijn eigen vraag beantwoorden....niet aan...triangels gedacht (heb ik ook niet) kan daar een zwaar stuk op en....kan ik glazuur er zolang op laten zitten zonder het te bakken, hier midden tussen de koeien (frankrijk) zijn triangels niet gauw te vinden....
    beantwoord
  • Je kunt triangels bestellen bij Ceradel in Fr. Verspreid over Frankrijk vind je winkels van deze keten.
    Groeten, Inez
    beantwoord
  • Wat een paniek!!!! Zie je oproep zo`n keer of wat verschijnen..... Zware voorwerpen kunnen op een triangel of 3 of 4... heb zelf regelmatig werkstukken van meer dan 10 kilo en dat gaat prima als je maar op aardewerk temp.bakt, dus GEEN steengoed!!!
    Als je op deze site kijkt staat er ergens ook iets over zelfgemaakte triangels,misschien heb je daar wat aan?Als je kleine plekjes vrijlaat van glazuur kan je eventueel ook kleine stukjes bakplaat [die je misschien hebt van een kapotte plaat?] gebruiken zodat niet het geheel op de plaat staat. Je hebt niet veel daarvan nodig als het maar stabiel staat. Maar kan je de hele onderkant niet schoonhouden? Je ziet de onderkant toch niet als het hondje staat?
    Werk wat geglazuurd is kan volgens mij niet kapot door het staan, je moet alleen opletten dat er niemand met vette vingers aan kan komen zodat je lelijke plekken kan krijgen.
    Succes, Caroline Kuiper.
    beantwoord
  • ja, ik had hem op een site verwijderd, wat niet bleek te zijn gelukt, ik dupliceerde hem daardoor (ook nog)
    de onderkant van het hondje is zijn kontje, ik bak hem op zijn "staartdeel" rechtop, pootjes horizontaal, anders past ie niet in mijn oven.
    wat is aardewerk temp.? ik bak alles op 1060, heb geen andere cones (wel onderweg) met BOTZ glazuur, ik ben nog maar een beginner.
    tip vette vingers: merci !!
    ook dank voor de franse tip, ga er meteen achteraan, leuk !! bedankt hoor voor alle raad !!!
    beantwoord
  • nog even ik: goh, wat een SUPERtip van CERADEL
    ik keek net even, ze hebben echt (van) alles !!
    probeer er as week "even" heen te gaan.
    erg bedankt hoor !!
    beantwoord
  • Handige site voor potiers in France:
    http://pagesperso-orange.fr/smart2000/index.htm
    beantwoord
  • WAUW...en IK woon al 10 jaar in Frankrijk....goh...
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.