ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > aan elkaar plakken van losse onderdelen

Kan iemand mij helpen met het volgende: ik heb een groot beeld gemaakt, 1.60 m, waaraan ik verschillende onderdelen heb moeten plakken, omdat deze niet ineens in de oven konden. Het is een mannenfiguur, waarvan o.a. een arm apart gemaakt is. Deze kan alleen aan de schouder geplakt worden en is verder los. Ik heb hem geplakt met "lijm" die gebruikt wordt om hardsteen te plakken en er verder nog montagekit aan gebruikt, maar helaas, met de warmte van de afgelopen dagen heeft hij losgelaten. Ik ben dus op zoek naar een methode om de arm definitief vast te zetten.
Bijlagen:
gevraagd

2 antwoorden

  • Hoi Marleen,

    Bisonkit heeft een eigen site, met een heel goed vragenforum. Leg je vraag uit en je krijgt van hun absoluut een antwoord welke lijm het beste te gebruiken is. Ik heb daar erg goede ervaringen mee.
    Succes,
    Hanneke Bruijnjé
    beantwoord
  • Hallo Marleen,

    Wanneer ik delen van keramiek ergens aan monteer en het oppervlak is niet al te groot dan zorg ik voor een wapening in de kern van het lijmvlak.
    Als ik delen van een grafbeeld monteer, of een restauratie doe, boor ik aan beide kanten een ruim gat. In de ene kant monteer ik met een polyurethaanlijm een pin van RVS draadeind, zodanig dat deze pin ook ruim past in het gat van het andere deel. Wanneer ik de beide delen aan elkaar lijm gebruik ik dezelfde twee componenten lijm.
    Als je vooraf geen gaten hebt gemaakt kun je deze redelijk goed met een klopboormachine met steenboor maken. Zorg wel dat het geheel dan goed is ondersteund (bijvoorbeeld met klei).
    Veel succes ermee.
    Met vriendelijke groet
    www.michelkuipers.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.